Recept på sallader
Och då menar jag sallader man äter till lunch och middag, inte bara som tillbehör.
Vill ha mängder med recept då sallad har blivit min stora passion!
Och då menar jag sallader man äter till lunch och middag, inte bara som tillbehör.
Vill ha mängder med recept då sallad har blivit min stora passion!
Min egen som jag älskar!!
Isbergssallad
Gurka
Tomat
Paprika
(Majs) inte alltid jag har i det
vitlökssalami
fetaost
pasta (ibland)
Man kan även byta ut salamin mot kyckling eller skinka
Mums! nu vart jag oxå sugen
Fetaost är kanongott i sallader!
grillad kyckling som delas in i bitar.
Bacon (vanlig eller baconette) som steks
Sallad efter tycke
Tomat
Gurka
Paprika
Pasta efter tycke
Fetaost om man tycker om det
Blanda och njut
låter gott allt ihopa! tack :)
Även gott att ha tonfisk och kokt ägg i en sallad med pasta och grönsaker.
Min Favorit...
Rucculla ( hur det nu stavas )
Grillad kyckling
Valnötter
Körsbärstomater
Gurka
Pasta som du blandar med Pesto innan deen blandas i salladen.
Smaklig måltid!
Vår familjs favoritsallad har blivit en pastasallad med pasta, sallad, tomat, gurka och snickarkorv (rökt, ganska smakrik korv). Till det har vi en dressing gjord på fil, lite majonnäs, vitlök, salt o peppar, oregano eller annan örtkrydda.
gott med egna dressingar också :)
jag är supersugen på sallad! måste fara och handla någon dag så jag kan laga en massa smarriga ena
Min favotitsalladsblandning innehåller;
Kyckling
Advokado
Annanas
Oliver (vitlöksfyllda)
Fetaost
Cachewnötter
Finhackad rödlök
sallad, tomat,gurka
Kidneybönor
Majs, paprika
kokt ägg
Till det brukas serveras Tzatziki och vitlöksbröd
Min favvo är en "matig" couscous-sallad:
couscous
ruccolasallad
cocktailtomater
kalamataoliver
fetaost
kidneybönor
kikärtor
rödlök
ägghalvor
persilja
Vi har en dressing på dijonsenap, vitvinsvinäger och olivolja till, gärna med lite körvel i.
Bästa salladen - blev serverad denna på en restaurang i Paris och bara stönade hela vägen igenom
Blandade salladssorter i botten, på det skivade bifftomater, gurka och lök. Ett lager confiterat ankbröst (byt ut mot grillad kyckling, inte alls lika gott med mycket billigare och enklare, som du marinerar och penslar med glaze under grillning). Några cournichons och några syltlökar längst kanten. Grovt riven ost du gillar (jag gillar... eh, all ost utom dansk , men här rekommenderar jag en fransk hårdost). Lägg på några förvällda sparrisar och toppa med en skiva fois gras samt några ytterst tunna päronskivor.
Dressing på olivolja, balsamvinäger, pressad citron, pressad vitlök, salt, peppar, lite honung, timjan och rosmarin. Servera med grillat vitlöksbröd.
Osten kan även skäras i små kuber eller smala stavar om så önskas.
Vi hade Bulgur i våran sallad igår - funkade jättebra! Gott oxå blev salladen lite "matigare" oxå. :D
Sallad av valfri sort, tomater, gurka, majs, färska champ. vattenmelon, fetaost/mozzarella, sockerärtor, kokt pasta, krutonger, toppa med olivolja med citronsmak.
Men egentligen kan man ju häva i vilka grönsaker man vill.