Vi har kortare.. 5 mil, men det tar två timmar enkel resa med buss och tåg för att det är så dålig synk. Så jag reser direkt efter jobb ikväll 17, är där 19, åker tillbaka 20 och är hemma vid 22.
Det var en beskrivning av min barnlediga fredagskväll
Lördagen kan jag göra VAD jag vill så jag ska nog städa, diska och surfa (på nätet)
Söndagen brukar han lämna vid 12-13 (fast familjerätten säger 17) "Annars kommer jag inte hem förren jag ska gå och lägga mig" säger pappan.
MÅNGA helger säger pappan "kan du ta denna helgen för jag tänkte åka och fiska/julbord/fest/jaga på lördagen". Ja, säger jag. Tänker att det är bäst om pojken är hos någon som inte känner att det är en "uppoffring" att ta hand om honom.
Det blir väl rättvist om man kör hela vägen varannan gång också? Men gör så som passar er bäst. Kan vara enklare att lämna av i hemmet, sitta och prata en liten stund, vad som är nytt och vad som har hänt. Dock har vi kommit till skedet där jag lämnar utan för porten och pojken springer upp själv så jag slipper träffa pappan(pappan bråkar alltid nästan och pojken tycker att det är jobbigt).