• gloss

progesteron vagitorier...

jag har blivit gravid spontant nu och testade + igår, vi skulle börja med ivf nu, men som sagt så blev jag gravid...men jag hann hämta ut all medicin innan jag fick reda på det.

Så jag tänkte ta lite progesteron vagitorier (på eget initiativ, har inte fått tag å kliniken) så jag undrar om det på något sätt kan vara skadligt att ta det efter att man har testat + eller påverka mf eller så...

jag vill ta det för att jag har haft mf förut och har lästa att vissa får progesteron för att bevara gravhormonerna eller så

hoppas att ni förstår min fråga

• Svar på tråden progesteron vagitorier...
  • Mysak

Grattis till ditt plus. Jag tycker du ska prata med kliniken eller någon annan läkare innan du gör nå´t på egen hand, för att vara helt säker. Lycka till!!

• ankan

Hej och ett stort grattis till plusset.
    Jag frågade min IVF-läkare om samma sak då jag haft upprepade mf. Han sa att det inte fanns några vetenskapliga belägg på att det skulle hjälpa men att det inte kan skada på något vis. Han sa att om det lugnar rent mentalt så kan det ju vara positivt. Jag skulle använda mina då det som sagt var änså inte skadar.
    Lycka till!

• gloss

tackar för svaren! Ankan: jag tänker precis som du att eftersom det ändå inte skadar så är det värt att försöka och för att det lugnar en själv väldigt mkt. Då har man iaf gjort så mkt man kan.

Nu har jag iaf tagit en, och det känns super, men jag ska ringa till kliniken imorgon och prata med dom!

Svar på tråden progesteron vagitorier...