Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (??)

hjälp!deklaration

Hjälp har tappat bort min deklaration ringde  något där man kunde beställa efter en ny via att trycka på knapparna på telefon men de va inte deklarationen ja fick hem utan några andra papper,...nån som vet vem man kan ringa.vilket nr för o prata med någon?tacksam för svar..

• Svar på tråden hjälp!deklaration
  • Marco och Mathias mamma

Ring skatteverket.

• Anonym (tips)

skaffa tex ett bank ID och logga in på skatteverkets hemsida och deklarera där! Kolla på hemsidan vilka säkerhetslösningar de accepterar för att du ska kunna deklarera direkt online. Det var enkelt!

• Anonym (??)

hur skaffar man sig ett bank ID??

• Anonym (tips)

har du internetbank? då kan du göra det där.

• Anonym (tips)

Det kan man iaf i min.

• Anonym (tips)

Du behöver en sk e-leg. Det kan vara Bank-ID, eller e-leg Nordea eller e-leg Telia. (vet inte hur man skaffar dessa) Men BankID kunde jag enkelt skaffa när jag loggat in på banken (SWedbank) på nätet.

• ErnieBernie

Om du går in på Skatteverkets hemsida så finns det en instruktion på hur du laddar ner ett BankID.

• Anonym (??)

=) Tack hittade de..en sista fråga kostar de något?

• Anonym (tips)

Telias e-leg skaffas enklast så här: Så skaffar du e-legitimation från Telia:

Ladda ner kostnadsfritt till din dator via SEB Internetbank
    (endast för kunder i SEB)man kan också köpa den för 495 kr med nåt slags kort (vet inget om det)

Men å andra sidan vet jag inte heller vad straffavgiften är för att deklarera för sent...

Nordea skriver på sin hemsida: (vet itne om man kan göra så här om man INTE är NOrdea kund, men kan va värt ett försök... annars kan man ju snabbt öppna ett konto så man blir kund o kan fixa till sig en e-leg)
    "För dig som saknar Internettjänsten För att kunna aktivera din e-legitimation måste de tekniska kraven vara uppfyllda.Besök ett Nordea kontor för att få en kuvertkod. Kuvertkoden använder du för att ladda ner din e-legitimation.Ladda ner säkerhetsprogrammet, se informationsruta till höger.Logga in och ladda ner en e-legitimation med kuvertkod och följ anvisningarna."Lycka till!
  • Anonym (Tänk på)

Begär att få uppskov med elkatarionen i vänat på at du får ett nyttpapaer annar kosatr det 1000kr aldes i onödan.

• Anonym (Tänk på)

Begär att få uppskov med elkatarionen i vänat på at du får ett nyttpapaer annar kosatr det 1000kr aldes i onödan.

• Anonym (Flikar in)

Du hinner inte få uppskov eftersom deklarationen ska vara inne idag. Hoppas det funkar med e-legitimationen!!

• Fidelis ad urnam
    Anonym (Flikar in) skrev 2007-05-02 09:39:53 följande:
    Du hinner inte få uppskov eftersom deklarationen ska vara inne idag. Hoppas det funkar med e-legitimationen!!
    Det är fel, man kan fortfarande få uppskov.
    I disagree with what you have to say but will fight to the death to protect your right to say it
  • MammasLucas

BankID på Swedbank kostar inget. Har du ett BankID så kan du skicka in deklarationen genom nätet på skatteverkets hemsida.

Lucas *060725*
  • Marco och Mathias mamma

BankID från internetbank är gratis.

Svar på tråden hjälp!deklaration