• Calla5

Är det fortfarande modernt med leggings?

Igår köpte jag en klänning på H&M, jättefin och den går till knäna. Nu ska jag på kalas på lördag och då känner jag att den är lite för somrig, även om den är brun. Då undrar jag om man kan ha leggings till och i så fall vilken färg. Klänningen är mörkbrun i jeanstyg (fast lite tunnare.)
    Hjälp, jag är helt kass på det här med kläder.

• Svar på tråden Är det fortfarande modernt med leggings?
  • desi

leggings ska tydligen va sommarens grej =) bra det för jag har köpt på mig ett antal sånna ...
    men till saken - är klänningen helt brun eller finns d nån annan detalj i en annan färg?
    kanske lite ljusare brun i leggings?

♡Stolt Mamma till Moa Grace♡
  • Hoppetossan 79

Ett par vita eller svarta kanske?
    Modernt eller inte... ingen aning men om man trivs i det och tycker det är snyggt så gör man som man vill.

Syskon på G ~ BF 31 maj - 7 juni 2007
  • Jasusu

Ja det går säkert med leggings.

Tittar man på ungdomar ute så har de leggings till tunika eller leggings med väldigt korta shorts över.
    Svarta eller bruna leggings går väl bra till brunt?
    Ta med dig klänningen när du ska köpa leggings,då ser du på en gång om det passar eller inte
  • Calla5

Desi: Ja det finns beiga detaljer så det kanske passar bäst med ljusbruna/beiga då.

M O A: Helt sant, man måste trivas i det, men det är ju synd om det precis har varit modernt och nu när jag har fått upp ögonen för det så har alla andra tröttnat.

• Calla5

Nobless: Smart, då ska jag ta med mig den. Man kan ju fråga där man köper leggings om de passar, för sånt är jag inte så bra på.

• Tant Green

Häromdagen när jag stod och väntade på tunnelbanan så roade jag mig med att räkna hur många jag såg på perrongen som hade leggings och det var fler än som hade vanliga byxor (och alla hade svarta) Så det måste rimligtvis vara modernt... Fast flera hade leggings under shorts och det tycker jag inte var snyggt.

• Calla5

Sudd: Nej under shorts låter inte snyggt.

Men svart och mörkbrunt, passar det verkligen. Är inte set som marinblått och svart? Att det skär sig på något sätt? Eller är det helt OK?

• Jasusu

Jag tycker att leggings under shorts är väldigt snyggt på vissa personer.

Det beror också på vad de väljer att ha på överkroppen.
  • Nea85

jag har leggings, men inte för att det är modernt utan för att det är bekvämt att ha under kjolar, tycker egentligen inte om kjol men med leggings går det bra

Svar på tråden Är det fortfarande modernt med leggings?