• Russinkastrull

Babysim badbyxor

Tänkte köpa babysimbyxor till min dotter 4,5 mån när vi åker till Rhodos. Är det någon som kan rekommendera något bra märke? Hon är rätt lång och smal och jag tycker byxorna ser så vida ut i benen...
    Meningen är att hon ska ha dem på sig om vi tar med henne i poolen någon gång men jag undrar håller verkligen byxorna tätt ? Jag förstår inte riktigt hur när jag tittar på dem... En dum fråga men man ska väl inte ha blöja under???

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Babysim badbyxor
  • Marvelina

De håller ju "sådär" tätt för kiss, men det är främst bajs man skyddas mot

Nej, du ska inte ha blöja under. Det finns ju flera märken, samt engångs om man föredrar det. Vi har haft Aquanappies Floaties från Babyland och varit nöjda.

marvelina - not new and definitely not improved
  • Sara Li

Nej ingen blöja under. Det är inte så vanligt att barnen bajsar när de är i vattnet heller så... men dessa byxor håller tätt enligt vår babysiminstruktör:

http://www.malmsten.com/17710.html

Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • YokohamaNr2

Inte alls dum fraga jag tyckte precis som du att byxorna sag lite stora ut och sa var det sa jag tog faktiskt simbloja och badbyxor!!

Bor i London sa finns nog inte markena jag har men det var badbyxor fran Mothercare och badbloja/simbloja fran Huggies.

Lycka till

• Nenne 71

Om dom kissar i badbyxan rinner det igenom. Men det är ingen fara för det klarar kloret av.
    Det är mest bajset man är rädd för pga e-kolebakterier (tror det heter så) som är farligt.

• Gaztongirl

Jag köpte på Lindex, de fungerade utmärkt.

• Lindams

Jag har köpt imse vimses till min pojke och de fungerar bra. Köpte på vårt badhus i och med jag går på babysim med honom.

• guldklimp

de flesta badhus som har babysim har krav på speciella badbyxor. Det får absolut inte glappa vid benen eller vid magen. Kommer det bajs i vattnet är badhuset tvungen att ta upp alla ur vattnet och stänga av bassängen för tömning och rengöring.

det finns bra babysimbyxor med gummiband som man spänner själv kring benen och midjan.  Köp hellre babysimbyxor på badhuset än på lindex.

• guldklimp

men jag vet ju inte vad de har för krav i bassängerna på rhodos... dom kanske inte är lika noga med hygienen där. Men det hoppas jag. Annars kan ju alla göra sitt för att hålla det frächt :)

• Russinkastrull

Tack för alla bra tips! Ska se vilket badhus i närheten som har babysim och kolla där .

• Marvelina

Vattenhuset, som arrangerar babysim på många platser, rekommenderar just Aquanappies och ett märke till och hänvisar till Babyland. De har ingen egen försäljning.

marvelina - not new and definitely not improved
  • MuminMy

och jag rekommenderar dolphin swimwear som du hittar på www.babysimshopen.se de är reglerbara både i ben och midja och är gjorda av ett material som liknar "regnjacketyg". Väldigt bra

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Edwin07

Gå till närmsta simhall där de har babysim. De har de bästa, de vill ju inte ha bajs i bassängen!

Svar på tråden Babysim badbyxor