• beEMbe

Piffa upp pulvermos?

Kan man piffa upp pulvermos så det inte smakar så tråkigt/äckligt. Jag bara undrar eftersom det är  "bra" att ha i sommarstugan lätt å snabbt men jag gillar det inte Fundersam

Men när man har fullt upp med annat är det sista som jag vill är att laga mat

• Svar på tråden Piffa upp pulvermos?
  • Såpbubblan

Blanda i en rå äggula, salt, vitpeppar, riktigt smör och lite klippt persilja.

• Kristin24

vi brukar blanda i svartpeppar, dillkrydda eller fryst smör och eventuellt ägg. Sambon har i några droppar tabasko så det blir lite sting i moset

Go och glad Kexchoklad
  • lumolo

Hälften vatten, hälften mjölk är grunden. Sen piffar man vidare med kryddor efter smak och tycke. Och så smöööör!

• Needy

en rejäl klick margarin, lite vitpeppar o grillkrydda!!
    O lite mjälk ist för att ta allt vatten..=)

• FH Mamma

grädde i passar oxå och franska örter ibland tar jag i vanlig ost oxå..

• mamsenSara

Smör
    Grädde
    olika kryddor: citronpeppar, vitpeppar, aromat

• Pneu

Vi har alltid aromat, kardemumma och vitpeppar i mos, oavsett om vi gör pulvermos eller hemgjort. Låter konstigt, men är gott.

• Annika 1983

dill, lingong, grillkrydda, bostongurka mmm blir gott faktist :-d kanske inte med allt på samtidigt men man kan ju variera mella gångerma.

Lingon o Grillkrydda är ett måste om jag ska äta potatismos spelar ingen roll om det är pulver eller hemmagjord

* Kram *
  • Annika 1983

rostad lök funkar med

* Kram *
  • Menja

Dom gångerna jag gör pulvermos så har jag alltid i smör, vitpeppar, aromat och massa torkad dill

Stolt och lycklig mamma till världens bästa killar!!
  • Ms Leia

Margarin eller smör är ett måste. Sen lite socker, salt och svartpeppar!

♥♥ Vecka 40, två dagar kvar, väntar en liten flicka ♥♥
  • CUFC

fin hackad lök gör det hela mycket godare.

• principisessan

klipp i dill eller gräslök o ha i vitpeppar o en klick smör..

Svar på tråden Piffa upp pulvermos?