Inlägg från: LostInLiam |Visa alla inlägg
  • LostInLiam

Bebisar i gymmet!!!

Jag brukar ha med min son (3 år) till gymmet. Bor också på en liten ort och det är enda alternativet för mig om jag ska kunna träna, det är att träna där och ha min son med.
    Har aldrig ens tänkt på att han skulle vara en störande faktor!

Jag har ju med någon leksak åt honom som han kan pyssla med när jag tränar så är han med o lyfter 1 kilos hantlar o skruttar runt. Jag tycker det fungerar jättebra.
    Det är aldrig någon, varken personal eller folk som tränar, som ens gett mig en liten vink om att han skulle vara störande så han får vara med.

Jag kan kanske förstå att det är störande på större gym om det finns alternativ där det finns barnpassning. Men jag tror att det flesta egentligen skulle vilja träna utan barn, men finns inte den möjligheten så får man ju göra det bästa av situationen, är det att ha med sitt barn så är det väl inte mkt mer med det?

• LostInLiam

Alltså jag ser inte gymmet som något ställe att "slippa barn", inte på samma sätt som när man går på krogen iallafall...
    För träningen är ju något man ska försöka pussla in i vardagslivet, och även om jag hemskt gärna skulle ha tid o möjlighet att alltid träna ensam så är det är inte alltid tiden räcker till i slutet av dagen.
    Då får man ju göra det bästa av det som finns.

Och jag upplever inte att Liam tycker det är tråkigt att vara med i gymmet, tvärtom tjatar han om att få följa med. Han gillar att lalla runt lite, vi pratar lite om vad som hänt under dagen, han sitter i ett hörn o lägger pussel osv...  

Svar på tråden Bebisar i gymmet!!!