• Solskensbullen

Någon som bor i Hammarby Sjöstad?

Hej.
    Vi funderar på att flytta till Hammarby sjöstad. Tänkte höra om det är någon där ute som bor där och vad ni tycker om området.
    Vi ska snart ha barn. Är det barnvänligt?
    Skriv och berätta lite!!
    Tackar tackar!

• Svar på tråden Någon som bor i Hammarby Sjöstad?
  • Anghammarad

Jag bor inte där men har vänner som precis flyttat dit med en ettåring. Jag har dessutom bott tvärsöver vattnet i Norra Hammarbyhamnen. Sjöstaden verkar ha utvecklats till en riktig barnstad men massor med småbarnsfamiljer och relativt väl utbygt servicenät. Skulle jag flytta tillbaka till (nästan) stan idag så skulle jag nog välja just Sjöstaden.

• Solskensbullen

Tack Cohiba, det lät ju bra. Vi har bara strosat runt där lite bland husen och ska på en visning till helgen för att se vad vi känner.

• Millsan

Bor i Hammarbysjöstad, har ett barn på väg, och tycker att det är väldigt barnvänligt och man ser en massa människor som traskar runt på promenader med sina barnvagnar..

• Miss Lau

Vad gör de lite äldre barnen som bor i området. Alltså 6-7 åringar? Finns det lekplatser som är tillräckligt "häftiga"?

• Solskensbullen

Millsan, har ni lärt känna någon under tiden ni bott där?

• Millsan

På vinter så är juh hammarbybacken öppet och där brukar en massa barnfamiljer ( ofta med lite äldre barn )fika i stugorna och åka skidor, sen finns det ett badhus en liten gåbit bort, de flesta har en liten park med gungor lr liknande utanför dem där de bor. Vid skolan som ligger vid Luma park finns det fotbollsplan osv där de lite äldre barnen ofta leker på helgerna.

jag kan även rekommendera deras hemsida www.hammabysjostad.se

• Millsan

Nja en del, det är ganska lätt att lära känna sina trevlig grannar som bor i området, då många i samma hus e hemma med barn/en lr studerar/jobbar hemifrån. Men nu när solen har börjat titta fram så är det lättare att stöta på samma människor flera ggr i veckan, mycket på uteserveringarna under dagen.

• Floria

Ja, bor här. Det finns parker, men det är ju också nära Nackareservatet med massor att göra. Många äldre barn ser man åka skateboard osv. Bio och affärer finns i Sickla en kvarts gångväg härifrån. Jag älskar att bo här, men nu har vi köpt hus, så vi ska flytta. Känns vemodigt, vi kommer aldrig att bo på något liknande ställe igen.

Det har varit underbart att vara föräldraledig här, bra föräldragrupp genom bvc, bra bvcsköterskor, mycket caféer och ställen att hänga på, perfekt.

Svar på tråden Någon som bor i Hammarby Sjöstad?