• Solskensbullen

Någon som bor i Hammarby Sjöstad?

Hej.
    Vi funderar på att flytta till Hammarby sjöstad. Tänkte höra om det är någon där ute som bor där och vad ni tycker om området.
    Vi ska snart ha barn. Är det barnvänligt?
    Skriv och berätta lite!!
    Tackar tackar!

• Svar på tråden Någon som bor i Hammarby Sjöstad?
  • Nicke

Jag bodde i Sjöstaden i något år. Trivdes aldrig riktigt men vi hade ju parken bakom huset där det finns lekplats, sanlåda och en massa annat.. MYCKET barnfamiljer vad jag kunde se och även omöjligt att hitta parkeringsplats om man inte hyr garage för hutlösa priser. :)

• Solskensbullen

Floria: Skönt att höra att ni tycker om det där, men synd att ni ska flytta. Det känns som om Sjöstaden bara växer och växer. Vad tycker du om tvärbanan? Hörde att de ska bygga ut den till Slussen, så då kanske den kommer att gå lite oftare. Jag är lite bortskämd där jga bor nu, 3 min från tunnelbanan och de går var 3:dje minut på morgonen.

Niklas: Ja, det där med parkeringsplats har jag tänkt. När vi var där så var det inte så enkelt att hitta en parkering och vi kommer trots allt ha kvar bilen. Vad kostade det att hyra garage om man får fråga? Du kanske inte vet.

• Nicke

Hos Wallenstam kostade det 1500 i månaden och hos parkeringsbolaget som har garage lite här och var i Sjöstaden gick det på 1250 om jag inte minns helt fel. Vi hade garage ett tag men precis innan vi flyttade så sa vi upp garageplatsen och då började helvetet med att varje dag försöka hitta parkeringsplatser.

• oOMayaOo

Min kille bodde där tidigare. Det är jättefint, men jag kommer inte ihåg om det var några lekplatser o sånt.

• Nicke

H-by... vad gulligt. Fick inte AMMAR plats eller?

• Solskensbullen

Niklas: Sh.. vad dyrt! Ja, det tåls ju att tänka på! Där vi bor nu kostar det 350 kr i månaden inkl värme. Ganska stor skillnad!
    Men...vart ska man annars bo om man vill köpa en 3-4? Jag vill bo nära kollektivtrafik, det är allt jag begär! Hellst inte bussar. Det är sååå svårt att veta vart man ska flytta. I Bromma där vi bor nu så finns det så få lägenheter att köpa och de som kommer ut går upp 1 miljon, vilket är helt sjukt, och så måste de typ renoveras!

• Playing the angel

Vi flyttar dit i juni och vad jag hittills sett så är det perfekt för att ha barn, lugnt och skönt. Du har Hammarbybacken alldeles intill och Nackareservatet inte alls långt bort. Verkar vara många barnfamiljer i området av vad vi sett när vi varit där och kikat. Såg att ni diskuterat parkering och där vi kommer att bo är det samma avgift som hos Wallenstam så alltså 1500:-/mån. Så småningom så kommer det även finnas mera "gatuparkeringsplatser", men det är så mkt kvar att bygga så enl de papper vi fått ifrån kommunen så beräknades det först vara klart framåt 2009..

Si vis amari, ama.
  • nadja84

Vi bor här och älskar det
    Kan skriva mer sen om denna härliga lilla "stad"

*Dylan 2006-03-25*
Svar på tråden Någon som bor i Hammarby Sjöstad?