Bo i Tumba
Hur är Tumba?
vi funderar på hus i Tumba men är det bra att bo där med barn?
Hur är skolor och dagis?
För och nackdelar tas tacksamt emot.
Hur är Tumba?
vi funderar på hus i Tumba men är det bra att bo där med barn?
Hur är skolor och dagis?
För och nackdelar tas tacksamt emot.
Tror området heter kassmyra , ligger nära broängen om ja inte minns fel :S
Kolla på en karta
Det är jätte fint där , enligt min mening...Inte så långt ifrån brosjön ! :) Om ni vill bada på sommaren .. =)
Att det är fint är bra men vi vill också veta om det är ett bra familjeområde, vågar man släppa ut barnen i lekparken tex?
Jag är uppvuxen i Tumba och bor där nu med. Min åsikt är att Storvreten är rätt slummigt som någon tidigare pratade om, tycker att det utvecklats nu under senare år, när jag flyttade dit var det fint och välskött. Jag flyttade därifrån när vi fick barn. Kassmyra heter stället runt Kassmyraaskolan, jag vet inte så mycket om skolorna där men jag tycker i allmänhet Tumba är bra
Fråga om du vill veta något annat så ska jag försöka svara.
Berätta gatan, det finns ett område där som jag vet inte är så bra. Men i övrigt har jag hört mycket bra om Skäcklinge och kassmyra.
Jenny 1976
Det är ingen speciell gata än men vilket område skulle det vara som inte är så bra?
Är det lägenheter? Det är hus vi är ute efter.
Nähä, storvreten är inte slum! *känner mej väldigt förnärmad nu*
Det är ett radhusområde som ligger i Lövholmen heter det, dom har mycket problem med inbrott. Mina 2 kusiner har varsitt hus i Skäcklinge, dom är jättenöjda. Båda kusinerna har barn
Matheus mamma, en till Storvretsbo? Jag känner mig fortfarande nästan som en jag har precis flyttat därifrån
Det är bara min åsikt, inte regel.
Hej hej!
Har ganska nyligen blivit medlem här på Familjeliv. Och när jag hittade denna tråd så kom jag fram till att jag måste skriva mitt premiärinlägg här. :)
Är uppvuxen i Tumba, närmare bestämt Skäcklinge, och har gått i Kassmyraskolan.
Skolan är nyligen ombyggd och ett stenkast därifrån så finns det ett dagis.
Eftersom jag inte bor kvar i området och inte heller har några barn ännu så vet jag tyvärr inte något om kvaliten på undervisningen eller hur det fungerar på dagiset.
Fördelar med att bo i Skäcklinge är att bor man på vissa gator kan barnen gå själva till skolan då de inte korsar några bilvägar. En nackdel att flytta till kommuen är väl den höga kommunalskatten. Finns säkert andra nackdelar och fördelar men det var vad jag kom på just nu. :)
ok då håller vi oss ifrån lövholmen.
Är kassmyraskolan bra?
Hur är det med dagis däromkring, är dom bra, är det lång kö?
Hur är det med parker och lekplatser, finns det bra sådana?
Parker är väl lite att ta i men det finns skogar att leka i. Trevliga gångvägar för promenader. Lekplatser finns lite här och var och även fotbollsplaner. Det finns ett område där husen är byggda på så sätt att det blir som en gård i mitten. När jag var liten så fanns det lite sandlådor och utrymme för lekar där.
Uttran, skäcklinge, kassmyra, brosjön centrum och vissa delar av vretarna är fina.
Passa dig för storvreten har bott där förut i 8 år det är slum.
Har även bott i skäcklinge gått i kassmyra och broängsskolan, tycker de va bra skolor. Men det va ett tag sen.
Tack för alla svar, nu har vi lite att titta på känns det som.
Jenny 1976; Jag har bott i Storvreten i 2-3 år. Innan har jag bott i bla Alby och Tullinge men jag kommer ifrån Norrland. Jag tycker att Storvreten är okej. Innan jag flyttade dit hörde jag mycket dåligt om det området men det är överdrivet. Jag släpper nog överhuvudtaget aldrig mina barn ur sikte, och det beror på att jag är orolig för dem än att jag är orolig över området. Det finns ju pedofiler i alla samhällsklasser. Har man problem med någon granne ringer man ju bara bovärden. Det har fungerat bra.
broänen och tumba centrum ska det stå finns inget brosjön centrum hihi.
En till Tumba-bo här
Bor i Nackdala, ett 70-talsområde med stora tegelvillor & en medelålder på typ 80 år...LUGNT med andra ord
Fast det sker nog ett "naturligt" generationsskifte här snart & då kanske vår bebis i magen får en massa lekkamrater
(Området ligger "bakom" Tuna & består av ett fåtal gator....inte alls många som känner till det) bifogar en kart-länk
www.hitta.se/SearchCombi.aspx&wflWhite=1a1b&wflPink=4a&vad=&var=nackdala
Vi stormtrivs hur som helst!
Våra bästa kompisar bor i Uttran & trivs...dessutom bor den tjejjens föräldrar i Vretarna & trivs där
Välkommen till Tumba!
Vi bor i Tumba villastad och stortrivs. Vi har dock inga barn, så hur skolor och sånt är vet jag inte.
Jenny 1976:
Vad kul att du tycker det är mysigt
Som sagt, vi trivs jättebra!