• milkit

Hur ser du på ditt/dina bonusbarn?

Öppna kort nu alla bonusföräldrar! Vad tycker ni om bonusbarnen??

Har själv en bonus son som jag avgudar! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-02 16:13:05:
    Ni som ser era bonusar som en börda lr varken eller! Skriv gärna och hjälp oss andra att förstå!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ser du på ditt/dina bonusbarn?
  • pr32

Har en bonus som snart fyller 6, hon har bott med oss på heltid sen hon va 2 år.

~¨~¨~om musik är kärlek, så spela!~¨~¨~
  • ebben

täk att vara bonusbarn i en sån familj..........där man är en börda eller varken eller?!
    jisses.
    mammor o pappor måste tänka sig för innan de skaffar ny familj.....

• milkit

ebben:
    eller hur.. frågan är väl om det är barnet/barnen dom inte gillar eller om det är tanken på att deras älskade faktiskt har barn med någon ANNAN..?!
    Uuu..hoppas verkligen att min bonusson känner sig älskad här..!

• pr32

Jag tyckte inte att nåt av alternativen stämde in så jag kryssade inget. Jag ser henne som min egen, helt klart!

• ebben

ja,det är djupt tragiskt.....

• ebben

tänk att redan flera svarat BÖRDA!?

• pr32
    ebben skrev 2007-05-02 15:53:54 följande:
    tänk att redan flera svarat BÖRDA!?
    Ja men kolla in hela katergorin...många trådar handlar ju just om detta hur JOBBIGT folk tycker det är med bonusbarn. Så ledsamt!
  • ebben

jag blir så negativt påverkad av det,trots att jag själv växt upp i kärnfamilj dvs gifta föräldrar.O har än så länge barn med den man jag bor med ....
    Så jag har ju ingen egen "erfarenhet" på det sättet,annat än att jag varit ihop med en man som hade barn,innan jag fick mina egna.....
    Men tänk hur dessa barn mår o hur de har det! Först har de varit med om en separation,hur "bra" den än må ha varit-sen kommer de in i en ny familj o är inte alls önskade!
    Bara tanken på hur de ska må skrämmer mig.

• R Mutt

Både och!

Min bonus är absolut en bonus som berikar mitt liv (han är underbar). Men innebär även mycket jobb och ansvar särskilt då biomamman ej är så aktivt deltagande.

Detsamma gäller biobarnen förståss, de är både glädje och börda. För det är ju ingen dans på rosor att vara förälder.

Däremot känner jag inte att det är som för en mormor/morfar etc att de bara får se det positiva och slipper allt vardagsslit. Men det förvätar jag mig inte heller.

Svar på tråden Hur ser du på ditt/dina bonusbarn?