• Fiaflopp

Vad gör man om donatorn hoppar av...

Jag vet at det inte finns något att göra,det är bara så fruktansvärt att jag måste få skriva av mig...hoppas det är ok.

Detta var vår sista chans,det visste jag,vi har inte de 60-65.000 det kostar att åka till Finland för...inte en gång till då vi redan har lån på 120.000 för ett barn som aldrig kommer....heller inte de 2 åren vi har kvar i kön i Sverige utan egen donator  känner jag,vi har försökt så mycket och så länge så jag orkar inte helt enkelt.

Det blir ett liv utan barn,vad det nu blir för liv...

Jag kan inte hjälpa att jag tycker att donatorn kunde ha sagt till tidigare så jag hade chans att skaffa en ev ny ängel som kanske velat hjälpa oss!

Vad gör man av livet?

• Svar på tråden Vad gör man om donatorn hoppar av...
  • Fiaflopp

Oj vad många som kikar men inte ens har ett uppmunstande ord...

• Fiaflopp

Vi har pratat om adoption ganska mycket men det blir inget då vi har så olika uppfattningar och då känns det inte bra...
    Anledningen vill jag inte skriva då jag e vill lämna ut henne...

Känns fruktansvärt,finns inga ord längre...jag är aldeles matt

• Fiaflopp
    Bonanza skrev 2007-05-03 08:02:33 följande:
    Åh vad hemskt! Jag förstår att det måste vara helt omöjligt svart och tungt just nu. Jag hoppas att ni på något sätt ändå får ett barn. Kanske någon som kommer till er undsättning som ni inte hade väntat er?
    Tack för dina ord...

Känner ingen som skulle unna dyka upp till vår undsättning tyvärr-

Man blir så tom efter år av längtan och så många försök med ivf som vi gjort,lagt ut mycket pengar så vi kan inte ta fler lån heller,och SÅ lyckliga vi var över denna lilla ängel som ville hjälpa oss,jag har lett och skrattat hela vintern och våren och så kommer detta som en bomb.
  • Fiaflopp

Ja det är verkligen en fin sak att göra!

Tack!

• Fiaflopp

Dessutom så måste jag ringa HS och berätta för det hade hon inte gjort...
    JAG VILL INTE!!

• Fiaflopp

Tack vännen,serknappt vad jag skriver för alla tårar

• Fiaflopp

Tack alla för era ord...
    Känns extra hemskt när jag vet varför och i och med det så VET jag att hon VISSTE sedan länge hur det skulle sluta...menar att hon måste ha kunnat hoppa av mycket tidigare än i sista sekund.

• Fiaflopp

Om vi ska betala för donator i Sverige så tar det nästan lika lång tid som i landstingskön och kostar lika mycket som i finland så det är ingen mening...

Man betalar ca 65.000 för donatorn i Finland och det beror på att donatorn får betalt där.

• Fiaflopp
    Mamsis skrev 2007-05-03 08:34:55 följande:
    En fråga som kanske inte hör hit, men hur gör man för att bli donator? Tar det lång tid att bli godkänd eller hur det nu går till...Förlåt att jag tar plats i din tråd Fiaflopp.
    Man ringer fertilitetsmottagningen i sitt landsting och får lämna hormon och HIV tester 2 ggr med 6 månaders melanrum...efter det så blir man godkänd om proverna ser bra ut.

Ingen fara att du tar plats!
Svar på tråden Vad gör man om donatorn hoppar av...