• Ciara

Vilken bredd på hatthylla?

Vi håller på och ska inreda en hall och har kommit fram till två alternativ och vi kan inte bestämma oss för vilket som är bäst. En av garderoberna kommer att vara till annat än ytterkläder. Vi har förvaring av säsongskläder på ett annat ställe. Vi är 2 vuxna och 2 barn och det kommer att finnas plats för några barnkrokar på väggen bredvid.

Alternativ 1:
    3st 35cm djupa paxgarderober och bredvid dem en hatthylla och skoställ på ca 80cm. Hatthylla och skoställ bygger vi själva. Tanken är att vi ställer in skor och hänger undan sånt som inte används dagligen i garderoberna.

Alternativ 2:
    2st pax garderober och sen leksvik skohylla och hatthylla bredvid. Nackdelen är att det bara blir 1 garderob för dold förvaring. Fördelen är större yta att hänga av sig på.

Räcker 80cm för klädförvaring?

Kom gärna med synpunkter på förslagen. Jag har kört fast helt och kan inte bestämma mig.

• Svar på tråden Vilken bredd på hatthylla?
  • pr32

Jag avskyr "synlig förvaring" så jag röstar på 3 garderober!!

~¨~¨~om musik är kärlek, så spela!~¨~¨~
  • Ciara

Tack för svaret!

Det lutar åt det hållet just för stunden iallafall. Vi har några dagar på oss innan det är dags för shopping av möbler så jag vill gärna ha fler kommentarer och åsikter.

• olpansfamilj

men har du ingen hatthylla alls om du väljer tre garderober??? Som gäst skulle jag inte vela öppna någons garderob...har precis gjort om min hall...bilder finns i galleriet om du vill kika...
    tanken hos oss var först att inte ha någon hatthylla, men mina vänner sa att det kändes fel att öppna en garderob när man var gäst.... så det blev en hatthylla som bar agästerna använder eller sonen när han har bråttom. Han når inte ens höjden till skåpen och vem orkar jämnt hänga undan efter andra! =)
    Men håller med pr 32! Det är snyggare om man inte kan se något! Då får man i såfall köpa snygg hatthylla...

• pr32

VI har våra egna kläder gömda bakom tyget under trappan och har sen bara satt upp några enkla krokar på väggen bakom toalettdörren, för gästerna.

Allt finns på bild.

~¨~¨~om musik är kärlek, så spela!~¨~¨~
  • Ciara

Åh vad glad jag blir att någon svarar!
    Vad fint ni har båda två!

Jo om vi har tre garderober så får det plats en hatthylla/krokar på 80cm. Under det har vi tänkt att göra en sittbänk med skoförvaring. Just nu funderar jag mest på om 80 cm räcker till för våra och kompisars kläder och om det kommer att fungera att lägga in vantar och sånt i garderoberna, men jag antar att det blir en vana det också.

Svar på tråden Vilken bredd på hatthylla?