• beEMbe

Har ni lyckats ge bort/sälja kanin+marsvin

Usch jag har så dåligt samvete för våra husdjur. Barnen leker inte med dem Så nu vill jag ge bort dem  till någon. Men är det svårt att  bli av med sånna här djur?

Jag vill ju inte avliva dem! Utan hoppas på att något barn är väääääldigt intresserad. Har NI lyckats att bli av med djur ?

Ni som inte har försökt behöver inte svara, tack

BMB
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni lyckats ge bort/sälja kanin+marsvin
  • LiLja1980

Jag har sålt en kanin på blocket! Det var en tjej som hörde av sig och hon var jätte intresserad!

♥ ♥ ♥ Desirée och Isabelles mamma ♥ ♥ ♥
  • Taggtroden

Vi hade marsvinsuppfödning hemma hos oss nar jag och syrran bodde hemma. Vi fick kullar hela tiden och nästan alla fick vi bort. Vissa behöll vi och allra värsta fall gav vi dem till zoologiska. Behövde de marsvinsungar där och hade stor efterfrågan så kunde vi få nån hudring för dem också. Nu har både jag och syrran egan marsvin och mamma har endast några stycken kvar. Men ibland är de de som hör av sig och frågar om vi har några ungar över. Just nu har jag tagit hand om en hane och en hona och honan var dräktig när hon kom och har nu fått en unge. Jag har en tjej som är intresserad men vet inte om hon har råd att köpa bur mm men jag  hoppas att hon vill ha två av dem Men vi har aldrig haft några större problem med marsvin. Kanin har vi inte försökt få bort när vi bara haft en åt gången.

• beEMbe

Tack för svaret Våra djur är vuxna, är det svårade då?

• Nimbuz

Jag gav bort ett marsvin när jag blev allergisk.

• Kazamm

Nu vet jag inte hur gamla barnen är, men köper man djur till någorlunda små barn får man vara beredd på att de tröttnar och att man får ta hand om djuren själv. Att sälja dem är verkligen en nödlösning, då kaniner och marsvin ofta fäster sig väldigt vid sina/sina ägare och speciella miljö... Men vill du verkligen sälja så är det nog ganska lätt, iaf om de är relativt unga djur.

• Taggtroden

Jag har faktiskt inte märkt någon skillnad på om det är ungar eller vuxna djur. Men rent generellt skulle jag tro att det är lite svårare att få bort vuxna djur eftersom jag skulle gissa att de flesta om de kan, hellre tar en unge. Men jag önskar all lycka till!

• LindizJ

kaniner vet jag inte men undulater är jättesvårt, vilket är märkligt eftersom de säljs som bara den i affären..!

• denna där

Vi skaffade ju en kanin och allt var frid och fröjd. Kaninen hade en jättefin plats under trappan...så kom vintern och luftpumpen sattes på och vår glada kanin förvandlades till en fullständigt apatisk kanin...
    Det tog några dagar innan jag förstod varför...han låg precis där pumpen blåste varm luft...
    Vi hade ingen annan plats för buren och fick därmed ge upp innekanin...
    som jag längtat efter kanin och så fick vi ge upp
    Nåja, satte ut en bortskänkes annons på blocket och fick flera napp, vi gav honom till en uppfödare som var intresserad av honom för uppfödning!

Här ligger en gravad hund.
Svar på tråden Har ni lyckats ge bort/sälja kanin+marsvin