Inlägg från: Ocean WoW |Visa alla inlägg
  • Ocean WoW

mama mia vs. mvc

Vill tillägga angående den ABC föreläsning som MM har för förlossningsförberedande.

Jag och min sambo tyckte båda att den var helt suverän trots att det är i en aula fylld med par och därför anonym. Men varken han eller jag är sådana som uppskattar mjukis-möten då man ska låtsas amma dockor osv (som förekommer i mindre grupper). Vi ville ha info rakt upp och ner utan knyssel och det var precis det man fick. Som bonus blev man extremt peppad och inspirerad av den BM som höll föreläsningen hon hade en superskön utstrålning och kunde hålla ens intresse uppe.

Det enda negativa var de hårda bänkarna i 2½ timme varje gång. Men BM sa direkt att hon uppmanade oss att gå runt och röra på oss om det skulle bli för jobbigt.

Denna föreläsning "kurs" kan man även gå till om man inte tillhör MM, men då kostar det.

• Ocean WoW

Ju längre in i graviditeten man kommer ju oftare går man till BM.

I början när jag ville gå varje dag och höra hjärtljud och se Ultraljud var det typ 2 mån mellan första och andra gången. Nu när jag inte orkar och inte bryr mig så mycket så måste jag varannan vecka (är i vecka 31 +).

Svar på tråden mama mia vs. mvc