härskartekniker i hemmet ngn? (långt)
Hej, TS
Min sambo kör någon slags "light-variant" av det din kille gör. Han klagar på att jag aldrig tar initiativ till att göra saker med huset, eller att det bara är han som ser till att saker och ting blir gjorda osv osv. I början tog jag åt mig jättemycket och tyckte jagvar helt värdelös, men nu har jag sett igenom fasaden!!! Det han gör är att han projicerar sin egen otillräcklighet på mig. Många tjusiga ord, sorry... Allltså, min sambo är världsbäst på att sätta upp mål. "Idag måste jag måla hallen, byta däck på bilen och åka två vändor till soptippen" Hur ser det ut när dagen är över? Han har inte fått gjort någonting! Hittar han då något som JAG har gjort som han kan hacka på, så gör han det i stället för att säga "Fan, nu hann jag inte åka till tippen idag, vad sur jag är på mig själv att jag spelade bort tre timmar vid datorn i stället"
Efter att jag märkt detta lilla mönster har jag mycket lättare att stå upp mot hans "attacker". Jag säger att var gärna arg och besviken, men var det på rätt person. Är du sur på dig själv, så ta inte ut det på mig.
Fråga honom om han vill bli sedd som en kille som förlöjligar och trycker ner sin sambo, för det är den bilden du får av hans beteende.