• Anonym

härskartekniker i hemmet ngn? (långt)

ja. så hade jag det i ett annat förhålland men det var mycket värre än det du skriver, jag tror, vet att
    han är en psykopat . tog 5 år att komma ut skiten, då fick jag hjälp av släkt och vänner och tillslut polisen.

• Anonym

Ja, jag känner igen mig. Min förra man gjorde förminskade mig på det sättet. Jag bara accepterade och accepterade och till slut gick det inte längre, jag stack.

Jag tycker att du ska visa honom vad du skrivit här. Berätta att du känner så här och fråga vad han tycker om det. Din analys visar att du är en smart tjej som tänker och du kommer aldrig att stå ut i längden med att bli behandlad så. Du är värd en livskamrat som stöttar dig och tycker att du är bäst!

• Anonym

Finns det något som är positivt med honom? Finns det stunder då han faktiskt bryr sig om dig (utan att vilja ha något i gengäld)? Han verkar ganska läskig utifrån din beskrivning.

• Anonym

Det låter som Anonym(gift):s sätt är bra (även om det måste vara jättejobbigt). Det kräver en hel del styrka men du kommer inte alls må bra om det fortsätter så här.

Som en annan Anonym skriver så verkar du vara väldigt smart och insiktsfull. Låt honom inte trycka ner dig eller köra över dig. Om du vill ge er relation en chans där ni båda mår bra så måste du ta strid.

• Anonym

Hej igen(jag skrev även inlägg nr 3)! Men snälla du, tycker du inte att det låter helt befängt? Skulle han ha ställt en sådan diagnos på dig och sedan behandlat dig illa för dig eget bästa?! Jag blir riktigt upprörd när jag hör hur han förminskar dig!

Jag tror att du har gjort det enda du kan göra för att få det bättre, d v s talat om för honom att du tycker att han behandlat dig fel och att du inte längre accepterar det. Om du varit så tydlig och om han verkligen säger att han inte tänker ändra sig måste du bestämma dig för hur du vill leva i framtiden.

• Anonym

jag tror inte på det han säger att han inte vågat säga något om adhd'n pga att det inte är snällt. jag tror att det är en del i hela hans sätt att trycka ner dig. han väljer ett tillfälle då han själv får kritik, och vänder en av dina orosmoment mot dig!

Svar på tråden härskartekniker i hemmet ngn? (långt)