• Pallas

härskartekniker i hemmet ngn? (långt)

Du... det finns partners som behandlar en med respekt och gillar en som man är. Varför slösa tid på någon som håller på på det här viset? Det spelar ingen roll om du har ADHD eller ej, som han beter sig är inte acceptabelt.

• Pallas

(flyttar)

Det spelar ingen roll vad ni har för problem eller vem som gör vad mot vem. Din sambo har uppenbarligen de här känslorna och de är sanna och påtagliga för henne, det är det som spelar roll. Om det nu är så att hon har ADHD (och du läst mer än några artiklar) så borde du också förstå detta. Att leva med någon som har någon form av problem ställer krav på den "friske". Pallar man inte det så får man gå vidare istället för att spä på det hela.

TS: Det ÄR jättejobbigt att leva med någon som mår dåligt och/eller inte fungerar riktigt. Det finns dock ingen anledning för dig att be om ursäkt för din existens eller dina eventuella problem. Jag har själv en svår psykisk sjukdom och min man får ofta ta huvudansvar för både barn och hem och myndighetskontakter. Han förstår att jag inte jävlas, och han är på det klara med varför jag är och beter mig som jag gör. Vi arbetar tillsammans för att få en fungerande vardag, men det är inte alltid lätt. Jag skulle aldrig komma på tanken att be om ursäkt för att jag är sjuk! Han har valt mig, är medveten om problemen och vi jobbar tillsammans.

Svar på tråden härskartekniker i hemmet ngn? (långt)