• trollet77

snygga skinnsoffor?

Ska byta soffa, sambon vill ha skinn, jag är nog mer inne på tyg, men han tycker det "verkar opraktiskt", jobbigt att tvätta tyget även om det är avtagbart, när man har både barn och hund som spiller mm.
    Nån som har tips på snygga skinnsoffor så kanske jag kan tänka om lite, och börja gilla skinn jag med.

• Svar på tråden snygga skinnsoffor?
  • Fruochmamma

Jag gillar verkligen sofforna på BOLIA även ifall de ibland känns lite dyra. Även Bolagret har snygga & billigare varianter.

• trollet77

Fast bolagret verkar inte ha nån hemsida, och dom finns inte här där vi bor

• Nenne 71

Är det inte risk att skinn spricker med tanke på hundens klor och vad barnet kan hitta på?

• Tösen76

Det var likadant när vi skulle köpa ny soffa. Min karl tyckte skinn: "praktiskt med barn och djur", jag ville ha tyg: "mysigare, inte kallt på vinten och svettigt på sommaren, som skinn".
    Nu är jag glad att maken fick som han ville. Jag älskar vår soffa: www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=60962&langId=-11&categoryId=16048&chosenPartNumber=S59829045
    Stor och rymlig, mysig att ligga i och bara att torka av ev. spill.

//Tösen

• mrsbygg

tycker våra skinnsoffor är snygga! as skönt att bara torka av när saga spiller å har sig!!

bara å kika in!

• trollet77

mm, de var fina, MEN nu har tydligen sambon fått för sig att soffan helst ska vara "mjuk", inte för hård att sitta i, som han tycker att tex ikeas kramfors är...suck,

• Morrisen

Ikea har sin toksköna skinnsoffa Vreta i en hörnvariant som är skitsnygg. Står väldigt högt på önskelistan här hemma. Finns olika soffor och fåtöljer i serien. Varje gång vi åker till Ikea så går vi till soffavdelningen och sitter en stund i "vår" soffa.

Annars finns det en soffa från tillverkaren Above som heter Mariefred eller 100. Den är byggbar i massor av olika varianter, tyvärr är den dyr då det är 10 års garanti på fjädringen, det är pocketfjädrar i sitsen.

Bägge dessa soffor är väldigt sköna då både jag och mannen föredrar fluff framför raka linjer med lågt ryggstöd.

• mrsbygg
    trollet77 skrev 2007-05-03 15:31:32 följande:
    mm, de var fina, MEN nu har tydligen sambon fått för sig att soffan helst ska vara "mjuk", inte för hård att sitta i, som han tycker att tex ikeas kramfors är...suck,
    våra är inte speciellt hårda! alla skinnsoffor är väll håra till en början men efter man fått suttit in dom ett tag så är dom hur sköna som helst!

våra börjar bli jäkligt sköna nu!!
  • principisessan

kolla mios vita sydda i rutor.. såå snyggt!!!

• Tösen76

Våra "Kramfors" är absolut inte hårda! Vi var också rädda för det innan vi köpte våra. Fick hem dom i typ september och dom var inte ens hårda som nya. Nu är dom helt underbara att sitta i.

//Tösen

• trollet77

jag har nog insett att skinn är mer praktiskt här, speciellt eftersom det oftast äts frukost i tvsoffan på helgerna, samt en vovve som gärna hoppar upp där efter en promenad i regnet. Jag har inte "lärt" mig tycka om de raka sofforna även om dom visst är fina, men jag vet inte, känner att jag nog inte vill ha en sån. Ska kolla igenom tipsen om det är nån som faller i smaken

• Clio

Vi köpte en Stockholm från IKEA i skinn, den kostade lite mer men är värd varenda öre. Den är såååå skön och överlägset snyggast, om jag får säga vad jag tycker förstås

• Dundermamman

Jag älskar våra, stora, pluffsiga skinnmöbler!
    Vi har en 3:a, en 2:a & 2 fåtöljer som används dagligen!

• Längtar efter en liten

Jag har bild på våra.

Dom kosta 32 000 som nya men vi köpte dom båda för 500 kr av en privat person pga olika saker. Vi gjorde ett riktigt kap där,dom är speciall för förra ägaren .

Mamma tänker på dig,hur du har det där uppe :( Puss
Svar på tråden snygga skinnsoffor?