• Anonym

Vad är det med mig, känns som om jag ska svimma.

Idag har jag varit otroligt trött, trots att jag sovit bra, illamående, yr, anfådd och kallsvettig. Jag har ont i magsäcken, en stickande smärta, och det känns som om jag ska tuppa av emellanåt.
    Graviditet är mycket osannolikt så jag fattar inte vad det är. Jag är ensam hemma med mitt barn och rädd för att svimma.
    Jag tar Stilnoct på kvällarna, kan det vara det? Effekten ska ju gå ur efter fyra timmar men jag vet inte. Jag har varit hårt pressad under en lång period också.
    Någon som känner igen det här?

• Svar på tråden Vad är det med mig, känns som om jag ska svimma.
  • Anonym

Ingen som känner igen symtomen? Jag kan ringa sjukvårdsupplysningen men vad ska jag säga egemtligen? Det känns bara dumt.

• Pintora

jag tycker att du ska kolla blodtrycket först och främst. det kan man göra på en del apotek för 30 kr.. fast det är ju bara för svimningsanfallen....

• Anonym (orolig)

Hm, du går inte och oroar dig för ngnting? Sådär har jag känt när jag har lidit av svår ångest,,,

• Anonym

Det låter i så fall mer som abstinens av Stilnoct än som en fördröjd effekt. Ångest med mera är ju vanliga abstinenssymptom vid vanemässig bensodiazepinanvändning.

• Anonym

Yr, illamående och känsla av svimfärdighet samt kallsvettig blev jag (trots god nattsömn) när jag var på väg att bränna ut mig. Ofta som reaktion på just stor press, som om kroppen försökte ge mig order att gå och vila. Dock känner jag inte igen den stickande känslan i magen... men ponera stress - det kan ju vara magsår? Inte heller helt ovanligt att man reagerar med diffusa smärtor vid stress.

Ring sjukvårdsupplysningen i första hand, men stressa inte upp dig i onödan. Tycker de inte du ska åka till läkare, så vila och ta det lugnt istället. Läg dig framför TV:n med filtar, en mysig film och slappna av bara.

Avvakta till imorgon. Kanske att du ska be en vän eller granne komma och stanna över natten försäkerhetsskull, så du inte behöver oroa dig för din dotter, om något skulle hända?

OM det nu är stressrelaterat, så hjälper bara lugn, nedvarvning och vila. Stärkande promenader, tystnad, avlastning, bra och näringsrik mat.

Svar på tråden Vad är det med mig, känns som om jag ska svimma.