• Glitter Scarf

Min dotter hatar att klippa naglarna

Jag brukar alltid försöka klippa min dotters naglar efter att hon badat eftersom de är mjukare då , men då sparkas & skriker hon m.m. vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min dotter hatar att klippa naglarna
  • Heidi1

har du testat o klippa dom när hon sover?

• Glitter Scarf

Citrina: ja men det går inte hon vaknar så fort man kommer nära , hon är tydligen lätt väckt

• Glitter Scarf

Citrina: hmm nee , eller jo men bara med en massa kräm tuber hon får hålla på med medans jag klipper tå naglar mne dom är hon inte intresserade av längre , och hon e ju så envis med..

• Heidi1

testa me något annat har du testat o bara klippa ett litet jack o sen dra av naglen?

• Mirris

Sådär var Alexander oxå.. men jag "mutade" med några av mina hårstrån när vi var klara

Jag fick klippa hans naglar (med en nagelsax) och så fick han klippa min lugg, jag brukar stoppa in 3 strån i "gapet" o så får han klippa.

I början hade jag bara en vanlig sax, o då var han skiträdd.. men så köpte jag en riktig nagelsax, en sån som är som en tång. Så nu går det bättre.

I början så brukad ejag faktiskt bita av naglarna på honom. Låter skitäckligt, men så farligt är det inte med ens egna barn
    Det gjorde jag fram till han var runt året.

• Glitter Scarf

Mirris: neej jag tycker inte det är äcklig att göra något för att få bort de läskigt Vassa naglarna , jag har också en riktig nagelsax , jag tror hon är rädd för den , kanske är därför hon beter sig så.

• Glitter Scarf

Citrina: Gör det inte ont tror du , att klippa ett litet jack och sen pilla bort resten. kanske bara jag som e känslig. Jag e ganska försiktig av mig vågar inte prova mycket av rädsla för att hon ska få ont.

• jengus

min son är tre och han har helt plötsligt fått för sig att det är läskigt att klippa naglarna,jag gör som en annan sa klipper ett jack men sen drar han bort resten själv,då funkar det för oss!

• zazla

Min dotter gillar inte heller det men jag brukar ropa WEEEEEE! Jättehögt för varje gång jag klipper. Då blir hon helt ställd så efter ett par naglar så sitter hon bara och tokskrattar så då är det bara att fortsätta skrika WEEE och klippa.

Haha, det måste ju se helt sjukt ut Men det funkar

• lillastjärnan

Jag brukar muta med att hon får klippa mina naglar efter. Ibland får vi ta varannat hennes finger varannat mitt, ibland går det att klippa alla hennes och sedan mina. Har en sån där tång, en liten. Så hon kan ju inte klippa mina på riktigt men berömmer henne och ropar "klipp klipp" efter varje finger hon gör Fungerar hittills och hon är nu 2½ år.

Svar på tråden Min dotter hatar att klippa naglarna