Förlovning När då?
Hej!
Hur länge anser ni att man bör vänta med att förlova sig?
Jag och min tjej är lika gamla (23 år). Och hon börjar på att bli förlovningssugen... Jag älskar henne och vill leva resten av mitt liv med henne, skaffa barn och allt ni vet... men ändå har jag en gammaldags syn på det här med förlovning dvs att man ska ha varit ihop ganska länge innan man gör det... vad anser ni? Vi har varit sambos och ihop i drygt 1 år nu...
Ps. Stör mig något så kolossalt på alla dessa fjortisar som fölovar sig åt höger och vänster vilket gör förlovning lika speciellt som att fråga chans... Någon som håller med?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-03 21:38:32:
Hej alla glada!
Tack för så snabba och kloka svar!
Jag är inte så old fashion att jag känner att jag måste gifta mig inom 1 år efter förlovning. Förstår om det blir kortare tid om man träffar något lite senare i livet än vid 23... Jag har också någon slags tanke lite som det som ni nämnt tidigare att man ska ha gått igenom svårigheter och sådär innan men det anser jag också att vi har gjort... kanske lite därför som det här med förlovning blivit aktuellt... Anser ni att man ska göra förlovningen till en egen dag eller ta det i samband med semester eller årsdag för förhållandet eller nått liknande? Personligen är jag lite sugen på att överraska någon vanlig helg fast på ett smultronställe i naturen...