• Anonym (A)

Varför ont på livmodertappen vid sex

Tjejer, eller killar. Har ni nåt råd, eller nån tanke angående detta.
    Vid nästan varje tillfälle jag och min man har samlag så gör det ont på livmodertappen. Det känns alltså så mkt så att vi inte kan fortsätta. Min man har en enligt mej "normalstor" och jag har haft sex med andra som haft större tidigare.
    I samband med att jag träffade min man så fick jag vestibulit och det har jag haft i snart fyra år. Den smärtan börjar bli bättre och nu är det just livmodertappen som ställer till det.
    Jag har träffat en gynekolog och berättat om problemet, detta var dock ett par år sedan. Hon trodde att det kunde vara svårt för mej att avgöra var smärtan satt nånstans, och att jag kanske trodde att det var livmodertappen som gjorde ont fast att det kunde vara smärta från vestibulitområdet. Hon såg heller inget konstigt.
    Nån annan som känner igen sig? Nån som vet vad man kan göra åt detta?

/A

• Svar på tråden Varför ont på livmodertappen vid sex
  • Jacqueline

Jag känner igen ditt problem ,jag har dock ej vestibulit.
    Min man är ganska väl utrustad och jag kan ibland bli öm/få ont vid och efter samlag.
    För oss brukar det fungera att byta ställningar till sådana då penis inte kommer så långt in så att han stöter emot "invändigt" ,hoppas du förstår hur jag menar.
    T,ex bakifrån ,då kommer han ju längre in är t,ex missionären osv.

• Anonym (A)

Fast missionären gör ont den med....

• Anonym (HMM)

Jag har inte riktigt samma problem som dig men har vestibulit, hmm att ge dej något råd, jag tror att det bästa är sådana ställningar där mannen inte kommer in så djupt in i dej, kanske rida så du själv får bestämma? Hur länge tog det innan du blev av med vestibuliten?

• Anonym (A)

HMM, Jag räknar mej inte som frisk från vestibulit, inte än på långa vägar. Jag har blivit mkt bättre, men så mådde jag riktigt skit ett tag oxå. Nu kan jag iaf ha jeans och gå långa promenader, vilket jag inte kunde för ett par år sedan. Och sex kan jag ha, i kanske en minut. Men från att inte ha haft nånting så räcker en minut. Men nu har jag som sagt smärta i livmodertappen och vet inte riktigt hur jag ska bete mej.

Svar på tråden Varför ont på livmodertappen vid sex