• mammatillvictor

Spjälsäng med dropside

Vi är ute efter en spjälsäng och jag har problem med ryggen och har blivit rekommenderad att köpa en spjälsäng med sänkbar långsida så jag slipper böja mig ned så mycket när jag ska lyfta vår son. Vad har ni för erfarenheter av just sådana sängar. Pratade med en försäljare i en barnaffär och hon sade att det är inte många som köper dom med sänkbar långsida utan de föredrar de vanliga sängarna. Har fått möjlighet att köpa en Brio spjälsäng med sänkbar långsida för 800 kr, vill höra med er andra om vad ni tycker om en sådan säng innan jag slår till!

• Svar på tråden Spjälsäng med dropside
  • Fille Melle

Jag är kort 162 cm och hade en Brio med sänkbar sida o det var kanon då pågen blev större och hade madrassen på det lägsta höjden. Slapp lyfta honom så högt.

Det bästa köp jag gjort.

Mamma till Filip 2,4 år
  • Little Ms Chatterbox

Hur bra som helst! Fattar inte varför det finns något annat. Jag är 164 och sambon 170. Skulle inte klarat mig utan sänkbar sida. Har oxå problem med ryggen.

Om jag skulle tappa några hekto, låt dom ligga, jag behöver dom inte!
  • mammatillvictor

Ok, vad bra att höra era åsikter! För det lustiga är att min svärmor, blivande farmor, var inne i en barnaffär där de säljer spjälsängar och de sade där att det är väldigt få som köper spjälsängar med droppsida! De är de andra sängarna som säljer mest, därför köper dom inte in så många sådana. Det övergår mitt förstånd varför det är så för det borde ju vara en fördel för alla tycker man! Hmmmm, ibland undrar man lite hur det kan vara så.....

• Whintra

Vi har en med sänkbar sida.
    Ibland när jag har dammsugit och glömt att släppa ner sidan igen och ska lägga ner min son känner jag verkligen skillnaden! Det är mycket lättare med ena sidan nerfälld.

• Lilla Kimi

japp har oxå en sån säng och är jättenöjd! Enda tycker jag e med min säng att den klickar väldigt högt när den ska upp..

• Moster Ninna

Babyland har en del olika med sänkbara sida.. Kolla in där :) Tycker åsså det är kanon med sänkbar!

• mammatillvictor

ja, jag har hört det också att det kan klicka när man ska dra upp den! Ja, jag får kolla på babyland, undrar om det finns i Göteborg.....får googla! Tack för era synpunkter! kramis

• ominte

Vi vill också ha en sån, de verkar så otroligt praktiska men vet inte var man hittar dem?

Menar du en sån man bara tar ner ena långsidan lite grann? Jag skulle vilja ha en sån man kan fälla ner hela långsidan så mycket man vill, så man kan ha spjälisen intill sin egna säng och lyfta över bebis så man slipper gå upp och lyfta i och ur!

• Norrbotten

Beställ från babyland det gjorde jag billigt och bra har haft den sen dottern föddes och ja jag är hel nöjd me den.. vi flyttar den dock i bland och då får man se till att man sätter ner den ordentligt ja eftersom alla delar är lite rörliga (eftersom långsidan går och dra ner) så far piggarna ibland ur men de går lätt att sätta till,, tror inte de skulle bli så om vi inte flytta den ..

*** Stolt mamma till Alva ***
Svar på tråden Spjälsäng med dropside