• mammatillvictor

Spjälsäng med dropside

Vi är ute efter en spjälsäng och jag har problem med ryggen och har blivit rekommenderad att köpa en spjälsäng med sänkbar långsida så jag slipper böja mig ned så mycket när jag ska lyfta vår son. Vad har ni för erfarenheter av just sådana sängar. Pratade med en försäljare i en barnaffär och hon sade att det är inte många som köper dom med sänkbar långsida utan de föredrar de vanliga sängarna. Har fått möjlighet att köpa en Brio spjälsäng med sänkbar långsida för 800 kr, vill höra med er andra om vad ni tycker om en sådan säng innan jag slår till!

• Svar på tråden Spjälsäng med dropside
  • Norrbotten

ser att länken inte funkar men klicka på möbler sen sängar och så välj spjälsängar.. (tror flera av sängarne har sänkbar sida)

*** Stolt mamma till Alva ***
  • Norrbotten

hehe ser att fler svarat samma   sen de där att dom låter vist gör dom de men jag brukar hålla i (krokarna som ska haka fast ) och släpper försiktigt ner dom så dom hakar fast sen när jag släpper  sidan

• ominte

Norrbotten, långsidan tas alltså ner så den når golvet eller hur? Typ 10-15 cm eller nåt?

• mammatillvictor
    Norrbotten skrev 2007-05-06 07:46:27 följande:
    www.babyland.se/frameset.aspxNina heter sängen vi har..
    Jag vill ha den vita NIna. Vet ni om madrass ingår i priset för sängen?

Tyvärr finns inte babyland i Göteborg där vi bor...men kanske kan få mina föräldrar att köpa en säng där när dom är i sthlm?? Hm, värt att kolla.
  • Norrbotten
    Vietnammamma skrev 2007-05-06 07:52:41 följande:
    Jag vill ha den vita NIna. Vet ni om madrass ingår i priset för sängen? Tyvärr finns inte babyland i Göteborg där vi bor...men kanske kan få mina föräldrar att köpa en säng där när dom är i sthlm?? Hm, värt att kolla.
    Du kan beställa från nätet och madrass ingår ej fast ja jag bestälde säng,madras, täcke kudde och en hel del annat och det blev inte alls dyrt så kolla finns på sidan deras..
    Pasadena skrev 2007-05-06 07:52:30 följande:
    Norrbotten, långsidan tas alltså ner så den når golvet eller hur? Typ 10-15 cm eller nåt?
    Jo den går ner i golvet...
  • Norrbotten
    Vietnammamma skrev 2007-05-06 07:52:41 följande:
    Jag vill ha den vita NIna. Vet ni om madrass ingår i priset för sängen? Tyvärr finns inte babyland i Göteborg där vi bor...men kanske kan få mina föräldrar att köpa en säng där när dom är i sthlm?? Hm, värt att kolla.
    vet inte men tror de kan va dyrare att köpa ur butik  (vet ej säker)
  • mammatillvictor

Ok, vad kostar det allt som allt då? det blir ju ändå över 2000 om man ska ha med madrass, kudde, täcke, sängkläder....och fraktkostnad och så....

• Moster Ninna

Du kan kolla på www.babyland.se där kan du se priser på några sängar och på madrass.Dom har så du kan beställa det från hemsidan med.. :)

• mammatillvictor

har ikea någon spjälsäng med droppsida?

• Jacobsson

Jag har en med droppsida och en utan och den med droppsida är en klar favorit.

Alexander 040916, Elisabeth 060517
  • Norrbotten
    Vietnammamma skrev 2007-05-07 09:56:48 följande:
    har ikea någon spjälsäng med droppsida?
    Vet inte men var noga me och kolla bädd måtten där (ja dom har inte standard mått, har inte haft det i alla fall, ja så du tänker på de när du köper madrass mm (ja även sängkläder..)
  • mammatillvictor
    Norrbotten skrev 2007-05-07 11:54:03 följande:
    Vet inte men var noga me och kolla bädd måtten där (ja dom har inte standard mått, har inte haft det i alla fall, ja så du tänker på de när du köper madrass mm (ja även sängkläder..)
    ok, tack för tipset. Nu blir det att vi köper Kaxholmen tror jag den hette Nina spjälsäng i vitt Hittade den i Göteborg Backaplan för 995 kr, exl madrass. Kändes så bra och stabil. Har i helgen målat fondvägg i barnrummet och jag tycker det passar bra med den där. Kolla gärna i mitt galleri kram
Svar på tråden Spjälsäng med dropside