Kvarsittning
Måste bara få slänga ut denna fråga och se om det är jag som inte trodde att man använde sig av detta längre.....
Vi tar allt från början:
Har en tjej som går i F0:an alltså förskoleklassen hon berättade att en tjej som är ett par år äldre hade fått KVARSITTNING.....kan erkänna att jag trodde inte detta användes längre.....det är ju år 2007
så jag ringde hennes mamma (vi är vänner) och frågade stämmer det att ***** har fått det????
Har jag INGEN aning om sa hon...ska ringa fröken och kolla.....
Sagt och gjort så ringde hon upp igen....Jodå detta stämde.....men det är inget som DU som förälder behöver bry dej om sa fröken....Nähä VARFÖR????
Jag anser att man tar kontakt med föräldrarna i detta läge.... Denna fröken använde det när barnen kom nån minut för sent så tillslut blev det kvarsittning dessa minuter.....
jag kan förstå att det är jobbigt när barnen kommer lite då och då MEN vaddå KVARSITTNING.....
Kan man inte ta en kontak med föräldrarna och säga det att nu har **** kommit försent ett par mornar kan Ni inte skicka iväg h*n lite tidigare.....
Som svar får man istället...det behöver NI som föräldrar inte bry er om.....
Vet Du nån skola som använder sig av KVARSITTNING....kanske alla som gör det??? Bara jag som är blind????
TACKSAM för svar