• zera

Phil o Teds syskonvagn del 6

Super bra... vilken fin tråd vi har..

♥ Snart blir Livstumpan storasyster ♥
  • zera
    stinamaria skrev 2007-05-05 12:33:23 följande:
    Lindadjo: Har problemet med att varukorgen släpar i försvunnit helt sen du sydde fast kardborrebandet? Funderar på om man kanske ska göra det
    Jag tog efter lindadjos exempel och sydde oxå fast kardborre på varukorgen eftersom jag tyckte att den släpade så fort man la något tyngre än en plastkasse typ.. och jag är helnöjd. Hade sambons tunga jobbskor däri häromdagen (han jobbar som byggare så därav tunga skor med stålhätta) och varukorgen satt perfekt.
  • zera
    Asereht skrev 2007-05-05 13:23:31 följande:
    Tror jag ska göra detsamma, har inte haft problem än men vissa saker är ju bra att förekomma.
    Ja jag tänkte lite likadant, JAg har ju bara tyckt att den har hängt så mycket men den har ju aldrig släpat i ordentligt, så då gjorde jag de för att slippa tänka nå mer på den...
  • zera

Hejsan hoppsan.. nu är jag här igen efter en fullspäckad helg.

Tänkte höra vart det var dom sålde saddlebags här i sverige?? har för mig att nån utav er hade koll på nån svensk sida där man kunde beställa, är lite nyfiken på att kolla prisskillnader.

• zera
    Asereht skrev 2007-05-07 15:56:26 följande:
    Finns några olika har jag för mig. Återkommer med länkar men Kidzshop och Pippilotta känns bekant. Annars surfar du in på www.skiphop.com och kollar åf. Nu ska vi äta "middag" jag och grabbsen. Maken blir sen idag.
    Oj.. det skiljde mycket i pris ändå... när jag beställde ifrån kiwi-kid så var det ju extra pris och den kostade 29$ och det blir ju ca 200kr och om man beställer från kidzshoppen så kostar den 399kr....
  • zera
    Asareht: vet du vart det finns bild på rosa manchester? nyfiken på att se hur den ser ut...
  • zera
    Asereht skrev 2007-05-08 09:37:04 följande:
    Här kommer länken till den på Tradera (varsågod för gratisreklamen vem du nu är )www.tradera.com/_SKIP_HOP_i_rosa_manchester_-...Rosa canvas (coolare färg tycker jag)www.tradera.com/Skip_Hop_skotvaska-auktion-43...Och fast du inte bett om det så kastar jag in lite fler länkar till väskor, vem vet det kanske är någon annan som blir glad! www.tradera.com/Skip_Hop_Duo-auktion-43144035www.tradera.com/Skip_hop_skotvaska_aldrig_anv...www.tradera.com/_NY_One_Tree_Hill_Skotvaska_D... (dyr men söt)www.tradera.com/SNYGG_SKOTVASKA_OTH_-auktion-... (den här är snygg, matchar zeras dyna )Och så dessa som jag tror en tjej här på FL ligger bakom. Jättefina!www.tradera.com/SE_HIT_For_den_trendige_foral...www.tradera.com/Vaska_skotvaska_i_ljusgratt_m...
    Oj ja den i rosa manchester va ju jätte blek, ser ju mer vit ut, lite tråkig faktiskt,

Dock blev jag ju jätte sugen nu på den som matchade min dyna... skulle ju va jätte snyggt.
  • zera
    Asereht skrev 2007-05-08 12:40:24 följande:
    Visst skulle den! Tänkte direkt på din dyna när jag såg den!
    Hehe det är tur att man har dig som håller koll på tradera..

Har lite funderingar på att skaffa en extra syskonvagn som komplement till p&t:n och har blivit lite insnöad på teutonias s4 eller va den heter, Du som har gått igenom ett gäng vagnar redan kanske har några tips? Tänkte mig en som inte behöver vara lika liten och smidig som p&t:n utan som man kan ha på landet eller så, fast gärna med svängbara hjul.
  • zera
    Asereht skrev 2007-05-08 13:00:56 följande:
    Det beror ju lite på vad du vill spendera också. Teutonias är ganska stor och tung (väldigt om man jämför med P&T). Vil du absolut ha en vändbar då? Annars har ju Babyproffsen stora svängbara hjul och den är nog mkt mer lätthanterlig än teutonian + att man kan hitta begagnade till bra pris. Den kan man ju ha liggkorg på också.
    Hmm.. nja det kvittar ju egentligen om den är vändbar. Man kanske skulle ta och kolla lite på BT:s syskonvagn då. Antar att den är lite billigare oxå, och det känns ju dumt att köpa en jätte dyr vagn som bara kommer att användas som extra vagn. ....
  • zera
    Asereht skrev 2007-05-08 13:21:30 följande:
    Det var lite så jag tänkte med. En ny BT kostar ju mindre än en ny Teutonia så bara där är det skillnad. Sen är ju den förstnämnda mkt mer lättkörd. Teutonian går inte ens in genom vår ytterdörr! Vi kollade nämligan alla mått inför syskonvagnsköp då vi väntade minibusen. Den kommer heller inte in genom dörrarna på bussarna här vilket försvårar läget.
    Oj, så långt hade jag inte tänkt, För det är ju verkligen ett måste att den ska komma in genom dörren och det kan ju vara bra om man behöver ta bussen någon gång oxå. Då ska jag definitivt kolla upp BT

Fast det är tur att jag har P&T:n, I Just loooove it.
Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6