Inlägg från: mellebus |Visa alla inlägg
  • mellebus

Phil o Teds syskonvagn del 6

Hej! Om någon undrar hur regnskyddet ser ut på vagnen, har jag en bild i mitt galleri. Där kan man även beskåda min nya väska och mitt hemsydda myggnät/sommarbaksida!
    Jag gick in på länken om hemsydda grejer och tänkte länka till mitt galleri, men hur gör man? Kan någon förklara så kanske jag lyckas?!

• mellebus

Lokatt. Jag har endast låtit mina pojkar provsitta i syskonsitsen ovanpå av ren nyfikenhet!(vi använder alltså vagnen enbart med syskonsitsen bak eftersom pojkarna är så stora!)
    Men tom med stora 3 1/2 åring (!) kunde sitta där fast då hade jag sufletten uppfälld. Min 2 åring satt jätte bra!Även med sufletten nerfälld!

• mellebus

Ett sytips för de som har MYCKET tid över, sy ett eget myggnät! Det har jag gjort men det var krångligt och blev fel hela tiden. Det är säkert värt varenda krona att köpa ett orginal myggnät (och dessutom få uv- skyddet i samma!) men jag har ett uv-skydd från Axel&Ida och tyckte det kändes onödigt att köpa ett till. Så nu har jag alltså sytt ett nät av linnetyg som förhoppningsvis ska skydda från mygg och kanske också ge lite skön "mörkläggning" om barnen sover ute! Finns att se i mitt galleri.
    Förrsesten- hur gör man när man vill länka till sitt galleri?

• mellebus

Asereth: Tack, j ag ska prova!
    Jodå Axel o Idas solskydd funkar men det är ingen baksida på det och så blir det inte riktigt tätt så myggorna kan lätt krypa in! Därför sydde jag ett enbart myggnät. Solskyddet använder jag kanske om solen är gassande, annars så passar det bättre på vår emmaljunga scooter.

• mellebus

Jag måste bara skriva att idag har jag och mina killar varit på stan. Åkt buss fram och tillbaka och ätit på MAx och varit på bibblan. Och jag är så otroligt nöjd med vagnen! Den är helt super bra, absolut den bästa syskonvagn jag haft!
    Båda killarna sov middag och det är det bästa jag vet för då behöver jag ju ha min P&T kvar ett tag till! ( Jag har ju en kille som blir 4 i höst och börjar fundera på att kanske sälja vagnen men så länge han sover middag så tycker jag att jag behöver en syskonvagn!!!!)

En fråga: Ni som har UV-nätet: Är det litet och smidigt att vika ihop eller tar det stor plats? Mitt uv-nät från Axel o Ida är lite hårt och stelt så det tar ganska stor plats. Jag skulle vilja ha ett jätte smidigt tygstycke att hänga ner för sufletten när solen skiner in. Jag såg någon som sytt fast en dragkedja, men det är inget jag törs mig på. Ska fundera.... kanske nåt man kan fästa vid handtaget och rulla ner på sufletten? FAst då kanske orginalet är bäst.....

• mellebus

Anna2006. och Frogleg
    Jag gillar inte heller mitt regnskydd så mycket. Det är alldeles för klumpigt och stort för att jag ska vilja ta fram det om vi t.ex. är på stan. Här hemma i skogen kanske jag sätter på det om det ösregnar men annars tycker jag det är bättre att ha ett vanligt Tullsa regnskydd som kan hänga i sin förvaringsväska på stången i varukorgen (längst fram).
    Om man måste ha med sig sitt stora regnskydd är nog det bästa att ha de i sidoväskor. (Jag har en egen variant av cykelväskor och där får regnskyddet plats.)

• mellebus

Tack FrogLeg för ditt svar om uv-skuddet. Det kanske blir till att sy en egen variant.
    Är det Vandou som har ett orangefärgat tyg med dragkedja på sufletten? Isåfall vad använde du för tyg, det såg så fint ut. Jag skulle vilja ha ett uv-liknande tyg men har ej hittat något. Nästan något som liknar baddräktstyg om ni förstår. Har ni några tips på vad man kan användA för tyg?

• mellebus

Frogleg. TYcker du det är svårt att få regnskyddet att passa syskonsitsen? Det har jag inte tyckt varit nåt problem, men jag har ju E3 och kan alltså ej luta sitsen. Jag har en bild på mitt regnskydd i galleriet och där tycker jag att plasten sitter ok. Ditt skydd kanske är annorlunda för några flärpar i huvudet får ingen av mitt (regnskyddet alltså, du kanske menade uv-skyddet?!)

• mellebus

Ja, FrogLeg det är nog sidoväskorna som gör att det inte räcker till riktigt. Men jag tror att det skulle bli tajt även utan väskor om min storkille sitter i fram för ahn har så långa fötter!

Ni andra som har Uv-skydd: JAg efterlyser bilder på uv-skydd! Gärna baksidan också! Eller andra smarta solskyddslösningar!!!

• mellebus

Nu har jag sytt två sommardynor till vagnen i mjukt frottétyg. Jag hittade färdiga handdukar på Ica Maxi och baksidan är av svarta IKEA handdukar. Finns snart att se i galleriet.

Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6