Inlägg från: Kajsa79 |Visa alla inlägg
  • Kajsa79

Phil o Teds syskonvagn del 6

Vi kollade upp det här med att köpa vagnen från Nya Zeeland och låta en vän ta med den = ingen moms, och det absolut billigaste alternativet MEN då får man ingen garanti, den gäller nämligen inte utanför NZ/Australien om man köpt vagnen där (se tex www.babyuniverse.co.nz), så vi valde ändå alternativet att beställa från England. Har inte fått den än, så jag längtar!

• Kajsa79

papayan: Jag beställde en sadel från England förra sommaren och fick då hämtaut den på DHL´s utlämninmgsställe. vet dock inte vad som gäller denna gång. Vi har också beställt från pramworld, dom hade ju rea nu

• Kajsa79

Lokatt - vad bra! Kom nu på att dom ringde och sa att dom kunde leverera till dörren om jag kunde vänta till måndagen därpå (det var en fredag) men jag kunde inte hålla mig utan valde att köra dit o hämta den direkt. Denna gången är jag kanske inte lika otålig, behovet är inte lika brådskande.

• Kajsa79

Skulle fått vagnen idag men när jag spårade den via DHL var den i Stockholm idag, efter att ha varit i Malmö (där jag bor) igår. Jag ringde till dhl´s kundtjänst och fick efter en halvtimme i kö till olika personer på olika avdelningar veta att avsändaren (pramworld) skrivit Stockholm på paketet och att det därför kommit på villovägar. Tack vare att jag hörde av mig kanske dom kunde få iväg det till Malmö igen ikväll, men troligen först imorgon och då får jag paketet tidigast på måndag. Inte hela världen, men jag hade sett fram emot att ha helgen på mig att "lära mig" vagnen, plus att jag har en kompis som kommer på besök på lördag som ville se hur vagnen funkar (hon väntar sitt tredje barn och behöver också en ny syskonvagn).
    PS Dom på DHL sa att frakten kommer att bli dyrare, färden fram och tillbaka till sthlm kommer också att debiteras, men det borde väl inte jag behöva stå för? Jag har ju inte angivit fel adress i beställningen.
    Nåja, får väl se hur det blir med den saken. Blev visst långt det här, men min man är inte så intresserad och jag behövde skriva av mig lite.

• Kajsa79

Asereht: Jag ska kolla på pakettet när jag får det om det verkligen står sthlm på eller om det är de som strulat. Jag håller med, varför skulle pramworld ha skrivit nåt annat än den adress jag angav? Jag har kollat på beställningsbekräftelsen och där står rätt adress. Grr..

• Kajsa79

Ingen vagn idag heller. Ringde DHL igen och vagnen är fortfarande kvar i Stockholm. Enligt deras kundtjänst står fel postadress på paketet och dom måste ha ok från avsändaren innan dom ändrar leveransadressen. Efter lite tjat från mig gick dom med på att skicka vagnen i alla fall om dom inte får tag på pramworld idag heller eftersom namn och gatuadress stämmer. Men jag undrar verkligen hur en stockholmsadress hamnat på mitt paket och undrar iallafall om inte det är DHL som strular.
    Så, i början av nästa vecka ska jag (förhoppningsvis) få vagnen. Ok, det är ingen panik, men jag såg ju fram emot att få den DEN HÄR veckan, som utlovat!
    Men den som väntar på nåt gott...

• Kajsa79

Jag är iaf inte i samma situation som Eli, stackarn, som har bf om två veckor. Jag förstår verkligen att du är besviken, för du måste ju verkligen ha din vagn så snart som möjligt, och jag har full förståelse för att man faktiskt vill ha den färg man bestämt sig för. En sak hade varit om dom sagt från början att den inte fanns inne, men som du har blivit behandlad är inte ok.

• Kajsa79

FrogLeg: Hm, precis den känslan jag får när jag pratar med dom. Ingen vet vad den andra har sagt, man blir skickad fram och tillbaka mellan olika personer (första gången satt jag en halvtimme i telefonkö sammanlagt) och dom har ingen riktig koll helt enkelt. Jag ska ringa dom på måndag igen, hoppas verkligen dom fått iväg vagnen då. Varför ska det behöva ta lika lång tid att skicka den från Stockholm till malmö som det gjorde att skicka den från London till Malmö (enligt trackingen har den ju först varit här, så hade dom inte rört ihop det hade jag haft den på det datum PW utlovade). Suck...
    Eli: vad bra att det verkar lösa sig och att du får den vagn du vill ha, på så kort tid dessutom. Tummen upp!

• Kajsa79

haha, jag frågade inte ens min man om färgen, det tyckte jag gott att jag kunde få välja själv när det nu är jag som valt och beställt vagnen. det blir en orange - min favoritfärg! (andrahandsvalet hade nog varit rött för min del)
    PS Idag kom vår nya zeeländske vän på besök. han hade med sig lammskinnsdynorna som vi bett honom köpa med från NZ. Jättemysiga! Nu saknas bara vagnen.

• Kajsa79

Asereht: Jo, så skulle det nog kunna gå till hemma hos oss också, men så länge det är jag som gör inköpen så är det jag som har "makten" i såna saker. Min man HATAR verkligen att gå i affärer och jämföra priser, modeller m.m. Om jag försöker fråga säger han ändå bara "bestäm du" eller nåt liknande. Bra på ett sätt, men kan vara lite tråkigt också om man faktiskt vill höra hans åsikt.

• Kajsa79

Grattis Konstansia - jag beställde min i onsdags FÖRRFÖRRA veckan och ska enligt senaste uppgift från DHL få den imorgon (Jippie, äntligen!). Och då var den ändå i Malmö (där jag bor) i onsdags förra veckan, men sen lyckades DHL skicka den till Sthlm och hade jag inte varit på dem och ringt deras kundtjänst i torsdags, fredags och idag hade den nog fortfarande stått i deras lagerhall där... Suck.
    Nu saknas bara att det är nåt fel med beställningen och att det blir mera strul, hehe.
    Förlåt att jag använt den här tråden för att gnälla, men det blir nog ändring med det när jag får min efterlängtade vagn!

• Kajsa79

Fick min efterlängtade vagn igår, hurra! och alla tillbehör var rätt (för övrigt adressen också, fattar INTE vad DHL menade med att det stod ett stockholms-postnummer på paketet, det enda post nr JAG kunde se var mitt eget, grrr...) så jag höll på igår och byggde om vagnen för olika ändamål (måste ju testa!) och tyckte det var en bra beskrivning till, men en sak fattade jag inte: Var fäster man spännena på cocoonen så att sidorna inte faller inåt?
    Asereht: prisförslag: om grejerna är oanvända och ligger i originalförpackning, ca 2/3 av nypriset i Sverige, eller varför inte hela det priset du betalade (för som jag förstår köpte du grejerna billigare från England, rätta mig om jag har fel!) men då bjuder du på frakten? Då blir det ju ändå en bra affär för köparen, billigare än att köpa här och minus fraktkostnad jämfört med att själv beställa. Och om köparen hämtar själv kan du ju tillåta en liten prutmån. Vad ett par egenhändigt sydda dynor skulle kosta har jag dock absolut ingen aning om!

• Kajsa79

Ingen som såg min fråga angående var man fäster spännena på cocconen så inte sidorna faller inåt? Har inte lyckast klura ut det.

Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6