Inlägg från: Marvelina |Visa alla inlägg
  • Marvelina

Phil o Teds syskonvagn del 6

Hej!
    Det verkar inte vara någon här som har en hangbag, eller? Är den alltså inte bra? Ska beställa idag, tänkte jag. Ska man ha uv-skyddet också tycker ni? Och har jag förstått rätt att en cocoon är lite onödig när man får junibarn? Han beräknas vara rätt stor, så jag tänkte att det kanske blir trångt också... Kan man köra med sin Loger Wrapper direkt i vagnen kanske, och sedan lammskinn och overall? Tankar?

marvelina - not new and definitely not improved
  • Marvelina

Babyproffsen och Babyplanet är samma.

• Marvelina
    aktuelle skrev 2007-05-30 14:19:53 följande:
    Marvelina : varför onödigt när man får januaribarn? fick dottern i slutet av december och vi har använt syrrans phil and ted cocoon, har varit toppen.
    junibarn...
  • Marvelina

Har verkligen letat, för jag vet att någon frågat om det tidigare, men jag hittar inte... Hoppas någon orkar svara igen...

Hur lång kan man vara från rumpa till huvudknopp om man ska sitta fram i syskonsits? Har förstått att en del slår i huvudet och så. Eller vad var det som var problemet nu igen?

• Marvelina

Har äntligen beställt. Fegade ur och valde grå. Som jag har dreglat efter lime... Nåja, får väl pimpa den istället! Ni var nöjda med Peppermint, eller hur? De var ju billigast, så det tog vi.
    Har ni haft svårt att få tag på dubbelt uv-skydd? Verkar vara slut... Eller är det onödigt? Räcker det med enkelt? Och funkar det med standardmyggnät annars?

• Marvelina

nina1977: Babyland och Babyproffsen har P&T.

• Marvelina

Är själv ute efter väskan, men tänkte nog köpa den i Barkarby eller Arninge, för där fanns de inne i en massa färger. Arninge är ju jättenära Täby annars... 

• Marvelina

Har också fått mail om försening på grå... 10 dagar. Vågar man lita på det eller ska man ta PW istället tro?

• Marvelina

Apropå att sälja begagnat... med tanke på att jag köpt min Sp (ej med cocoon, men med resten som ingår) för 5083:- känns det ju jättekonstigt att folk betalar mer för begagnade. Okej om de är så nya att grantin gäller och att det är i superfint skick, men är det verkligen så att folk inte vet om att det blir så mycket billigare på nätet? Ser hela tiden P&T, UJ, BB som det begärs mer för på Blocket efter minst ett års användning än det kostar att köpa nytt. Skumt, tycker jag.

• Marvelina

En söt liten man levererade just min nya Sport!!! LÖÖÖÖÖÖÖV him!

Bebis kommer ju på måndag, så det var precis i tid!
    Har iofs i gravidgalenskapen även köpt en UJ... den står på Bonti och väntar "tralalala" hur ska jag förklara detta för make och svärmor...?

• Marvelina
    Asereht skrev 2007-06-15 13:43:14 följande:
    *ha ha* Singel eller dubbel? Annars säger du bara att en liggvagn (förutsatt att du har liggkorg) är ju jättebra att ha när bara bebis ska någonstans eller att sova i på dagtid inne/ute. Jag har ju *host* också en P&T och en UJ. Inte för att jag behövde utan för att jag ville testa innan möjlighten gått förlorad. Eg kunde vi ju ha klarat oss fint med P&T eftersom den funkar utmärkt som singelvagn meeeeen ibland så får man ett erbjudande man bara inte kan motstå!

He he, har noterat att du har båda "INFIDEL!" (Ska sägas som av Isaac of York ur "Ivanhoe") (Om det nu finns fler än jag som har koll på denna gamla rulle... Generad)

Dubbel är det. Det var ju mannen som sa att det kanske skulle vara tråkigt för killarna att inte kunna se varann, sitta bredvid. Jag ville ju bara ge familjen variationsmöjligheter! Eller hur?!

• Marvelina

Har precis satt ihop min Sp! Men jag ser ett problem som jag tror jag har läst om här tidigare. Hittar det inte just nu, men kanske någon kan dela med sig av sina erfarenheter.

Syskonsitsen "hänger" framåt. Plattan inuti (som ju inte är mycket till platta) verkar inte fylla ut hela sitsen, och även när jag trycker fram den så mycket jag kan tycker jag att sitsen är otroligt böjlig framåt. Den är ju inte fäst någonstans för support liksom. Har jag missat något eller är det bara så kasst konstruerat?

Kan någon upplysa om hur stänkskydden ska sitta? Fäster man dem verkligen bara i två av hålen, med de skruvar som man först måste ta loss från chassit? Och de där tjocka plastskruvarna - vad är de till för?

• Marvelina

Är det ingen som vet vad jag menar med tjocka plastskruvar? De ser ut som om de kanske ska sättas på någon metallskruv eller så för att täcka... eller, jag vet inte Hittar inget om det i beskrivningen.

• Marvelina

ÅH TACK!!! *rikspuckot bockar*

• Marvelina

Någon som har bra koll på vad man kan ta för en Sport på typ Blocket? Den är bara körd några varv i kvarteret... Vad kostar de nya i butik egentligen? 

• Marvelina
    Asereht skrev 2007-06-25 18:12:26 följande:
    Gillar du den inte? Butikspris kan du se i länken ovan som jag postade. Blocketpriserna varierar. Själv ångrade jag mig och tog bort min annons. Ska ha kvar den åtminstone över sommaren ändå. Bara tanken på min överkänsliga mellankille med petfrisk lillebror bredvid sig fick mig att rysa. Efter ett par bilturer med pojkarna på rad i baksätet kom vi fram till att P&T är den perfekta vagnen!
    Jooo... jag gillar den, men sonen sitter ju så illa i syskonsitsen. Han är ju funktionshindrad och har svårare att sitta än "vanliga" barn - musklerna runt mage och rygg är inte så starka, så han bara glider ur sitsen tyvärr. Å andra sidan är jag grymt nöjd med UJ:n, så jag är inte så ledsen som jag skulle kunna vara...
Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6