Inlägg från: Ammelie |Visa alla inlägg
  • Ammelie

Phil o Teds syskonvagn del 6

Jag väntar också på min vagn som jag beställde från Pramworld förra torsdagen. De på Pramworld hade skrivit fel postort men rätt gatuadress å sen tappades paketet bort av DHL här i sverige och när det äntligen hittades så glömde dem skicka det med gårdagens sändning. Nu får jag vänta ända tills på måndag om de nu lyckas skicka det rätt den här gången Sånt här händer bara mig hoppas jag.

nettie72 skrev 2007-06-29 09:15:44 följande:
    Var ligger Mammashop, den har jag missat?!!Väntar otåligt på min vagn som jag beställde från Pramworld i lördags kväll....
  • Ammelie

Min sambo tycker jag e barnslig som går å irriterar mig över att vagnen aldrig kommer

• Ammelie

Jag beställde från Pramworld strax före midsommar och enligt beställningsbekräftelsen skulle det ta 2-4 arbetsdagar att få hem vagnen. Först efter 1½ vecka fick jag den och det efter många arga samtal till DHL. Att det tog så långt tid berodde både på Pramworld som skrivit konstigt på adressen och DHL som tappade bort paketet och skickade det fram och tillbaka och hit och dit. DHL hade uppfattat min adress som att jag bodde i Vaggeryd där Pramworld skrivit Vag (dvs väg). Svårt att förstå vad jag menar kanske Om jag ska beställa därifrån igen så kommer jag maila min beställning istället och vara extra tydlig med min adress.

Nanna80 skrev 2007-07-10 21:39:10 följande:
    Hej på er!Nu är det bestämt - vi ska beställe en NY vagn Blir en svart från pramworld. Har ju förstått att det går rätt snabbt att få hem en. Jag skulle vilja beställa nu i veckan men problemet är att jag inte fick ut så mkt i lön den här månaden & då måste jag nalla från sparkontot, men nästa månad får jag ut rätt bra lön & skulle då kunna betala den med lönen utan att ta från sparkontot. Och det känns mkt bättre.... Men då är frågan, vågar jag vänta ända till nästa lön, det är ju ändå 2 veckior kvar!!! Tänkte mest på om den svarta tar slut, eller gör de inte det? Det kanske är E3:orna som man ser överallt att den svarta är slut????Hur skulle ni ha gjort????Har ni fått allt på en gång, eller är det vanligt att man får vänta på en del saker, exempelvis mjukliften etc???Och UV-skyddet blir ju inte billigare att beställa än att köpa här hemma, eller är det jag som är kass på att räkna???? Tänkte isf vänta med det då jag har ett vanligt myggnät som skulle funka på vagnen när den är singelvagn, & syskonsitsen behöver vi inte förrän i september... Eller är det att föredra att köpa allt på en gång?Många frågor som vanligt Kram på er!
  • Ammelie

Pramworld måste ju ha många missnöjda kunder eftersom de använder sig av DHL.
    Jag har tänkt sy sittdynor och har sett några av de dynor som ni sytt. De ser så tjocka ut, är det bara dubbelt tyg eller har ni nåt madrassaktigt emellan?

• Ammelie

Skruvarna på min vagn har börjat lossna (de som håller fast klädseln). Är det någon som vet om det är ett vanligt problem? Känns så jobbigt att reklamera när den är köpt från Pramworld

Jag tycker vagnen är klumpig att hantera när den är ihopfälld och ska lyftas i och ur bilen. Några tips på hur det kan bli enklare?
    Är det någon som haft problem med att framhjulet låser sig hela tiden?
    Åhh, jag börjar sakna min gamla Teutonia Mistral sport som jag sålde förra veckan nu när P&T börjar krångla.

• Ammelie

Det är att framhjulet åker hit och dit som stör mig när jag ska lyfta. Låser du ditt innan du lyfter eller?

FrogLeg skrev 2007-07-26 22:18:19 följande:
    Ang klumpig vagn testa att bära en typ brio syskonclassic in o ur vagnen så får du känna en klumpig vagn. Då lär du bli nöjd med P&T Skämt o sido tråkigt att du fått massa problem med din vagn, men PW är bra när de gäller reklamationer. Skriv till dem.
  • Ammelie

Nää, då går den ju inte ens att fälla ihop märkte jag nu när jag testade. Haa, haaa.

FrogLeg skrev 2007-07-26 22:18:19 följande:
    Ang klumpig vagn testa att bära en typ brio syskonclassic in o ur vagnen så får du känna en klumpig vagn. Då lär du bli nöjd med P&T Skämt o sido tråkigt att du fått massa problem med din vagn, men PW är bra när de gäller reklamationer. Skriv till dem.
Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6