Inlägg från: fru januari |Visa alla inlägg
  • fru januari

Phil o Teds syskonvagn del 6

anno1975 - för mig funkade förresten frakt och betalning bra. Jag handlade från peppermint. Det tog en vecka innan vagnen kom. Märkligt nog var det fyra dagar från Arlanda till Nacka, men vi hade inte bråttom.

Jag är också nöjd med vagnen. Det finns helt klart nackdelar, men fördelarna överväger!

• fru januari

Carola Å skrev 2007-06-14 17:47:46 följande:

Undrar om det är fler som har beställt från peppermint och haft problem med betalnigen??Jag har mailat dem både mitt och sambons kontonr...men får bara mail tillbaks att de inte funkar....(de finns pengar på dem)Någon mer??
    Kontonummer? Du måste väl betala med kontokort?
  • fru januari
    Kryckan skrev 2007-06-14 21:55:46 följande:
    Om det mindre barnet ska sova så kanske stora syskonet kan gå en stund så du kan ha lill*n i huvudsätet?!
    Eller lägga den mindre i huvudsätet och låta den större sitta i syskonsitsen ovanpå under tiden.
  • fru januari

Det är något problem med vårt ena bakhjul. Det låter hela tiden. Först trodde vi att det vad stänkskärmen som tog i, men det låter lika illa med den bortmonterad. Dessutom har vi fått punktering tre gånger på en vecka.

Nu måste vi lista ut vad som egentligen är problemet och se om det går att fota på något sätt för vi är inte så sugna på att skicka tillbaka hela vagnen.

• fru januari
    Marvelina skrev 2007-06-15 22:42:57 följande:
    Kan någon upplysa om hur stänkskydden ska sitta? Fäster man dem verkligen bara i två av hålen, med de skruvar som man först måste ta loss från chassit? Och de där tjocka plastskruvarna - vad är de till för?
    Ja, så har vi gjort.

Jag vet inte vad du menar för tjocka plastskruvar.
  • fru januari
    Lokatt skrev 2007-06-17 17:34:48 följande:
    men vad jag har förstått det som så går liften att göra längre genom att lossa två "snoddar" vid huvud ändan. förlänger kanske användningstiden något
    Det fick jag också förklarat för mig och bestämde mig efter mycket tvivel att köpa en mjuklift. Nu kan jag dock meddela att det inte kommer att fungera att fälla ut botten på liften eftersom den då inte får plats i vagnen! Den blir så ihopknölad det bara går när man trycker ner den på bottenplattan.

Jag har i och för sig inte provat liften än (väntar tvåan i oktober), men just nu känns liften som ett dåligt köp. Min etta var 56 cm när han föddes så nu känns det som att jag kommer att ha användning för denna lift ca en månad. Skulle ha köpt en åkpåse istället som jag tänkte fårn början...
  • fru januari

Carola Å skrev 2007-06-17 17:28:44 följande:

Hejsan!!Äntligen är min phil & teds på vägFick mail frpn peppermint att de sänt den i torsdags.....Men kan jag följa packetet på vägen??Tyckte ja läst de i tråden!!!Nån som vet när ungefär den kan va hos mej:)??Längar efter min vagn
    Jag mailade Sadie och frågade och fick trackingnummer och länk av henne per mail. Min vagn skickades en torsdag em/kväll och anlände till Nacka fredag en vecka senare. Märkligt nog var den på Arlanda redan på måndagen, så jag vet inte vad som sedan tog sådan tid.
  • fru januari
    petramedVanessa030519 skrev 2007-06-18 09:05:47 följande:
    när vi har visat upp vagnen för folk så har de frågat:kan inte bebisen åka  ur vagnen om man stannar snabbt?när den ligger längst ner..Men om det nu vore så ,så skulle väl inte vagnarna vara så populära..???!!!!
    Vad menar du med längst ned? När den ligger i huvudsätet är det ju kant baktill och rejält uppför vid sisten framtill. Jag ser ingen risk att åka ur. Skulle man vara orolig för det kan man knäppa fast liften i selen. Eller knäppa selen direkt runt barnet om man vill det.
  • fru januari

Igår testade vi regnskyddet.

Vi har haft ett liknande till en annan vagn och då ville sonen komma ut och lyfte hela skyddet så vi fick byta till ett med lucka i. Nu var jag jättepositiv och pratade om att han skulle få sitt eget lilla krypin och han satt snällt och verkade tycka att det var mysigt.

Dock undrar jag, tycker inte ni att skyddet känns för instängt? Hur bra luft kan det bli där inne efter en stund? Nog för att det är lite öppet nertill, men så mycket cirkulation kan det knappast bli. Någon annan som funderat på att ta upp en liten öppning på något sätt?

• fru januari

Vi har också fått luddigt fotstöd, men bestämt oss för att det inte spelar någon roll. Skulle det bli hål vore det ett problem, men lite slitage får man räkna med.

Det blir inte direkt bakåtlut på själva ryggstödet när vi lägger vår vagn i liggläge. Botten blir helt plan så det kommer attfunka för bebis. Däremot är sitsen så mycket högre så för vår 1,5-åring som använder den nu fungerar inte liggläget. Då skulle han luta bakåt från rumpan. Så vi knäpper bara upp knäppena och låter dragkedjorna vara stängda. Hoppas att de kommer att hålla för belastningen!

Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6