Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Phil o Teds syskonvagn del 6

Little skrev 2007-05-06 14:12:12 följande:
    hehe! ni verkar vara lite barnvagnsgalna här i tråden Jag har börjat föröska övertala min sambo att vi ska köpa en P&T men han tycker att vår gamla (Teutonia Prestige -04) är så bra... visst det är den MEN tung OCH vi måste ändå ha en syskonvagn till dec-jan.Vill verkligen bli av med den så jag kan köpa en mer lätthanterlig vagn att böka in och ut ur bilen med..Särskilt när man kommer ha STOR mage i STORA vinterkläder!
    Skillnaden mellan en Prestige och P&T är enorm! jag har haft en del Teutoniavagnar däribland Primus Duo som är samma som Prestige med separat ligg och sittdel. En P&T är enormt lättkörd vilket är trevligt när man är otymplig + att den bara väger runt 10 kg! Men Duon var en mkt bra bebisvagn, jag gilalr liggvagnar och det är skönt gung i teutonias vagnar.

Män har lite svårt för det här med barnvagnar har jag märkt!

Alla här inne är inte fixerade vid barnvagnar, vi är bara en handfull som är det men vi är lite "skadade".
    ♥ Mamma till Grabbarna Bus och Syrran ♥
  • Asereht
    chemistry skrev 2007-05-06 14:23:28 följande:
    Jag vill verkligen tacka er för att ni har en sån bra tråd här! Tack vare eran superba info och fina bilder mm har jag nu beställt en röd p&t från pramworld.Har dessutom tack vare de fina måtten på dynor påbörjat att sy svartvita dynor till vagnen. Har dessutom sytt en madrass att ha till bebisen istället för cocoonen nu i sommar. Hoppas nu verkligen att sitsarna har samma mått på sp som e3 för jag har gått efter dina mått Lindadjo.
    Grattis till ett bra val och Hoppas du blir lika nöjd med vagnen som jag och många med mig är/varit.

Det skiljer kanske ett par cm på måtten men det kommer nog itne göra någon direkt skillnad användarmässigt när det gäller dynor/madrass. Kul att vi kunnat inspirera!
  • Asereht
    stinamaria skrev 2007-05-06 14:25:52 följande:
    Asereht: Haha, det blir nog näst intill omöjligt för mig att få ha båda :P Vi delar ju på kostnaderna för vagn här och jag tror knappast att han vill lägga dom pengarna. Haha, alltid bra när det är ömsesidigt Min pojkvän har sina tv-spel som jag inte förstår mig på och nu ska han köpa ett playstation 3 som kostar lika mycket som en ny UJ. Då borde man ju välja vagnen istället tycker jag
    Jamen precis, delat var ordet! Spenderar han 5 papp måste ju du också få göra det!

Vi har helt delad ekonomi här hemma dvs alla pengar hamna på samma ställe och vi diskuterar större inköp. Men när det gäller vagnar så har jag mitt eget lilla konto, det jag säljer finansierar det jag köper för det mesta +- några kronor hit eller dig. Så jag har ett eget traderakonto och de pengarna gör jag som jag vill med. Det spenderas ju ändå mest på barngrejor och barnen är ju gemensamma. 

Men som sagt, jag kan heller inte bara gå och köpa mig en vagn hur som helst, ska en in måste en ut. Så är dealen.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2007-05-06 14:52:56 följande:
    Asereht: Av ren nyfikenhet, vad är det för vagn du ska sälja på tradera nu då?
    Skatern får gå, den har gjort sitt nu. Den ahr tjänat oss väl och varit en mkt trevlig vagn men minibusen är stor nog nu för att köras endast framåtvänt. Det är bara mamsen som fortfarnde har lite lite ångest över den biten.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2007-05-06 14:54:38 följande:
    Syskonsitsen på SPn har något högre rygg än E3an. kanske jag borde skriva in det i måtten? Tror den var runt 4 cm högre, om jag inte minns fel?! Men det funkar ju garanterat ändå. Jag menar, jag har ju ritat av lammfällen, och det är ju samma lammfäll till E3 som till SP.
    En snabb korrigering då är ju att sätta bälteshålen lite längre ned. Den är så pass väl tilltagen neritill att det räcker till ändå tycker jag. Men skriv till infon ändå det kan ju vara bra att veta.
  • Asereht

Jag har lite beslutsångest över vad jag ska använda för tyg till mina sommardynor. Jag har flera jättefina tyger att välja mellan, ni ska få hjälpa mig tänkte jag. Jag ska lägga upp bilder så får ni säga vad ni tycker.

Jag har hamstrat tyger här ett tag av någon märklig anledning så nu måste jag börja sy en massa. Stackars mig.

• Asereht
    Lindadjo skrev 2007-05-06 14:59:22 följande:
    Nu ska jag göra mig av med skötväskan, jag får klara mig med pannierbagsen och saddlebagen, men det tror jag kommer gå bra. Blir det mycket packning till sommaren så får väl 3 åringen gå och så kan jag fylla varukorg och syskonsits oxå Men risken är väl stor att jag hittar en måste-ha-väska på babyproffsen när man går där och tittar hela dagarna
    Så gör jag, har bara "stor" skötväska när jag har enkelvagn. Det funkar utmärkt och jag saknar inte väska heller. Jag har ju saddlebagen. Däremot funderar jag på en eller två saddlebags till. Åtminstone en till nya vagnen, frågan är bara vilken färg...jag är hemsk när det gäller färgval. Tur att jag inte hade så mkt att välja på när det gällde vagnen.
    Maken är faktiskt förvånansvärt positiv men han hade velat ha "flags", han vänjer sig.
  • Asereht
    stinamaria skrev 2007-05-06 15:09:22 följande:
    Asereht: Vi har ju inte delad ekonomi utan delar bara på dom stora sakerna till dante, som tex bilbarnstol och barnvagn. som han ska köpa ett ps3 för 6000 så är det hans pengar han använder. så ag skulle ju såklart kunna köpa en ny vagn om jag betalade den helt själv men det har jag inte råd med :/ tror inte heller att jag har så mkt grejer att sälja så att jag skulle komma upp i dom summorna, men jag försöker hitta grejer, haha :)
    You go girl, många bäckar små...
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2007-05-06 15:33:49 följande:
    Flags är snygg, eller var snygg, det var synd att den hann försvinna men det är ju tur att maken din är possitiv ändå, kan det bero på det överkomliga priset kanske? Färg på saddlebag ja, så var det det oxå Svart passar ju bra till varukorg och detaljer, men fyyyyy vad tråkigt! Oragne finns ju, men det blir lite för orange då kanske... Uptown stripe hade nog varit snyggt till!
    jaaa...uptown kanske är snygg till. Får klura lite på det. Kunde ju vara kul med lite färg eftersom jag redan har en svart.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2007-05-06 15:48:29 följande:
    Precis!! Och uptown kanske passar till din gröna P&T oxå! Så då kan du ju variera dig lite som du vill
    Fast den här skulle vara snyggare till grön, speciellt den klargröna (smaragd?) UJ:n, undrar just hur många saddlbags som är försvarbart.

http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/babyoliver_1942_8449302
Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6