• mariem

Österbottniska tråden 9

och jag är här. Inviger med att säga tack för alla kommentarer om min sida, har redan ändrat på en del tack vare er och mer blir det. Skogsduvan: (visst var e tu som fråga...) Nä, int får ja na för e, ja bleiv bara så stressa tå ja bara fick papre på finsk så tå laga ja eji . San var e så mang som vila ha hede kompendie så tå tänkt ja att he va enklari såhe än ti byri kopier

Åhå, lite blandspråk

• mariem

Millami: det var nog olika hur mkt jag kände av min bebbe i v 32, vissa dagar sov han ganska mycket Så int behöver du vara orolig. (fast jag vet, man är det iallafall... ) Försök att puffa lite på magen eller drick saft eller ät lite is så brukar de vakna till.

Har just avslutat min arbetsdag och måste in o kolla lite innan jag far hem, har int varit in hit på ganska länge men nu har jag ströläst lite och flera nya bebbar verkar ha kommit och är på gång oxå, grattis till er!!

• mariem

oj, du fick visst samma råd flera gånger millami

• mariem

grattis mamma åt Issa!!  Va gollo! O lill, no glömber man snabbt hur små di va i byrjan... fast ja läst en bra kommentar en gang, fyri man ha fått bån så e man fövåna över hu små di e, o efteråt e man fövåna över att na så stort ha kuna koma ut den vägen...

• mariem

Tåfslan: illafall för läkare är det vid TEO, sku kunna tänka mig att det är samma för all vårdpersonal. Iallfall vet de säkert hur man ska göra där.  www.teo.fi är adressen.  Ska du böri jobb i Finland eller?

Nu en frågo soh har diskuterats mang gang... 1-årsfotografier. Noel fylld 1 åri lördags, funderar på Uitto fö ja ha hörd bra om henna...stämber he? Vann ha ni fota er båne? He blir ju ti ta i Jeppis nu, vi blir int vasaboa igen förrän om en måna (å tå på ny ställ, vi ha fått hyr nedre våningen  i ett egnahemshus, ska bli kul ti flytt!)

• mariem

jo, jan hadd ja ju glömd bort han tog bra studentfoto av lillebror oxå. ska kolla upp!

Svar på tråden Österbottniska tråden 9