Inlägg från: Tåfslan å Vifslans mamma |Visa alla inlägg
  • Tåfslan å Vifslans mamma

FlowerHej hej från andra sidan "potten"!Längesen man kikat in här hos er!Hoppas ni har det bra allihopan!Här i Lule har sommarn kommit med besked! 20-25 grader har de varit hela veckan. Som tur är har man varit ledig denna vecka,har bara slappat och coolat ner efter den stressiga våren.... Börjar jobba på måndag på nya jobbet,och det känns pirrigigt!Samtidigt är det dehär jobbet man slavat och pluggat till,så det är en efterlängtad dag... Att man offrar hela sommaren utan ledighet är en annan sak!Idag var det "examen" på dotterns skola,så nu har dom sommarlov!Blir lite pusslande innan gubben får ledigt, men det är det värt...

Ha en fin sommar allihopa!

Lcroft....vi var till Tunisien för 3 år sedan, då spelade de dendär låten på ALLA restauranger, tydligen var den en hit där då...man kunde inte annat en skratta...snacka om att vara EFTER!!!

Trollens mamma...De e ju i Luleå Domkyrko!

Hejsan!
    Tänkt höra med er från Finland hur man går till väga för att ansöka om Legitimation från Finland!Har pluggat till Sjuksköterska i Sverige och har därmed svensk leg. Men var ansöker man om finsk legitimation?I sverige ansöker vi via Socialstyrelsen, men den finska motsvarigheten har jag ingen aning om!
    Är det nån som vet vore jag tacksam....

Tack Mariem!
    Ska undersök hur jag ska gå till väga....
    Än är det inte aktuellt, men man vet inte vad framtiden har att erbjuda!
    Jag har ju inte skänkt bort mitt finska medborgarskap, så jag tänkte jag sku vandra hela vägen och vara en "finsk syrra" oxå
    Förresten så knäpper Jan Holmgård enormt fina bilder Mariem...har sett 1-års foton han har knäppt och de är oslagbara...fint att fota ute i naturen!Dessutom e ju både du och jag rätt så bekant med han

mariem skrev 2007-07-30 11:31:10 följande:
    Tåfslan: illafall för läkare är det vid TEO, sku kunna tänka mig att det är samma för all vårdpersonal. Iallfall vet de säkert hur man ska göra där.  www.teo.fi är adressen.  Ska du böri jobb i Finland eller? Nu en frågo soh har diskuterats mang gang... 1-årsfotografier. Noel fylld 1 åri lördags, funderar på Uitto fö ja ha hörd bra om henna...stämber he? Vann ha ni fota er båne? He blir ju ti ta i Jeppis nu, vi blir int vasaboa igen förrän om en måna (å tå på ny ställ, vi ha fått hyr nedre våningen  i ett egnahemshus, ska bli kul ti flytt!)
Svar på tråden Österbottniska tråden 9