• Lizn

Österbottniska tråden 9

Som e sir ut nu så väntar de regn ti messomasafto,vi sko å vila fa ti stsärä men regnari är vi no heim.

Nu har jag koka kålsoppo så he loftar i heila huusi,sko böv ha kläknäpp fö näsa,äter int e sjölv men va djär man int fö kaarn sen

• Lizn

Nu har JT ändra se å så va ska vi int få fiini väder,trevlig midsommar!

• Lizn

Eltons mamma - Vår flicko var 3 i september,o ho har en "livskris" fö tillfälle.Skriker o knälder åt ALLT.Otrygg har ho vari,ropar på me heila tiin,ska veta van jag är.Ho har viri faktist snäll så jag hoppas he gar över hastot.

Om ni mera fa ti kauhava så rekomenderar jag ti ta me hörselskydd åt bååne,ljudnivån är otroligt hög tå de flyger lågt.

• Lizn

Ni som ha viri ti Tallin - finns e na ti skåda tär elder eri bara shopping som gälder Na bra tips tas gärna emot.Gamla stan är väl et måste men nating annat??

• Lizn

Måst avreager me lite,he var min svägerskos brodern som så tragiskt vart ihjälkörd i natt

man var så ARG!! Tänk att en 20 års pojk kör rattfull me 3 promille i bloon,iställe för att kör på spikmatto så kör ha breiver och dödar en 2-barns pappo....me 200km/h på mätan.

S.g.s varinda dag äri på JT en rad me annonse om te som ha kört rattfull, va får de??? några dagsböter och körkorte indraget en viko ??

Usch,man var sååå arg och ledsen

• Lizn

Ebbelina - tack,tankarna går nog främst ti hans fru,barnen o hela hans familj.

• Lizn

Jag såg en dokumentär om rattfylleriste i USA,om man blir dömd tär för rattfylleri så måst man fara på rehabilitering.Tär ingari bla att besök likkaman.De måsta fara me och si ti kapelle på en människo som hadd vari ihjälkörd åv en rattfyllerist.Just oti gango drog de fram en ca 20-års flicko och sa - de här kvinno levd ännu 01.30 inatt men san vart ho överkör åv rattfyllerist,lika som nan åv er.
    Baket tå de interljuva te som hadd viri på rehabilitering så sa att ede fick döm no ti tänk.
    He sko väl vara na toki järi i lande å men jär pajade döm na lite bara och san får de korte tibaks et na viko

• Lizn

Naana - jag tror he är ganska vanligt att bååne har en period tå de kände se otrygg.Jag tror he är bra ti fortsäte me sama rutine så he känns tryggt och bekant för döm.

• Lizn

Aell - Höstschema startar 13 augusti,far in på sportisgym.fi tär kan du koll schemat.Olika färg har de beroend på svårigheitsgrad.
    Int böv du vänt tills augusti,mån o torsdaga har de pump me Jaana Snellman och he e bra,he kan man fara på fast man int ha viri na förr.

• Lizn

Nicolinus - vi oss har vi langvänto,ho fylder 3 föst i september men vi talar om kalasi och pakete varinda dag Hoppas ni får ett roligt kalas

• Lizn

GRATTIS Beibikär och lycka till i fortsättningen

• Lizn

Nicolinus - he var uslit vi oss imoris å tå pappan fylder idaa,så ho gråt no en skvätt tå int ho fick na pakete men he gick om fort tå ho öppna åt ha iställi

• Lizn

Trollens mamma - marimekkohandukar säljs åtminstone vi keskinens i Tuuri,men he är liti langt tid!

Svar på tråden Österbottniska tråden 9