Inlägg från: Trollens mamma |Visa alla inlägg
  • Trollens mamma

Österbottniska tråden 9

Martea:Ja har hört att man har sköra slemhinnor tå man blöder näsablod lätt.Men he är klart om he är varinda natt så sko no jag koll upp e.

Färdigt messomas-handla.Nu är he bara städasi kvar,men he gör jag imoro.Och så ska jag och piff till håret oxå till frisören.Saan kan vi byri fiir. Och he siir ju ut att bli grannvädri,och va är väl betär en he,för gubben for och hämta ny båten till Esbo idag.En Brig,om he nu sejr er na.
    Sådde sir ha ut.www.brig.se/

Ha en riktigt trevlig midsommar allihopa!

• Trollens mamma

Skönt me vaddaan,fast he är vee sköönan messomar!
    Idag blir he att tvätt undan och städa upp jär hejm.Ganska skönt me en innedag och regn tär ut.

Jag var in till Lindex i torsdags åt tär hadd di rea tå rej. Fynda lite smått och gott,men no ska jag fara dähär viko nå dag oxå.

Annars så har jag byrja ta emot värdinneanmälningar till Me&I partyna om he är naan jär som är intressera av ti ha. Bara ti kontakt me!Jag kommer sååå gärna!
    Försäljningsstart i Finland 22.8,och di två första vikona är snart fullboka.

• Trollens mamma

Maja T:Ja,naating får man nog.Men jag kan int sej vad.Ska på skolning till Hesa 19 augusti och tå får jag mejr information.

• Trollens mamma

Ja,vilken idiot får man säj. Tycker man siir dom de inlägge liti jär och tär järet.

Godmorgon!

Regn idag igen.Jag ska på rea hadd jag tänkt idag.Har ordna så sköitan kommer kl.10.Och saan trampar jag iväg ti stan,vi får nämligen byri peed järet...gubben såld biln igår. Ne,no ska vi ha en ny baa vi hittar na.

• Trollens mamma

Augustibrud:Persiljete.Supereffektivt!

Färdigt städat för idag,måst fara och handel mat saan.Men vet int riktigt hur jag ska bärg me. Vi såld nämligen bilen i måndags så vi är utan.Gubben hämtar hem en ny från Sverige imorgon,men fyri he måst jag få handla.He sko vara me en cykelkärro nu,så sko jag få pina ho full me matpåsana.

Nå,va ska int jaf få fixa det på na vis. Men otroligt vad beroend man är åv biln.

Svar på tråden Österbottniska tråden 9