Österbottniska tråden 9
LCroft - Koma hiid o planter å!   

LCroft - Koma hiid o planter å!   

Jär har vi viri på turné runt halva österbotten i hälje...   Men nu e vi heim o märar så vara...
  Men nu e vi heim o märar så vara...   

Ni kombä väl ihåg Pavis-träffen i moro!!! 

Jaa, jär sitär vi på insido ida. Lilleman e snuru o har feber...   Vi sovd såde halvrokot heila natte, så vi steig opp föst elva..
  Vi sovd såde halvrokot heila natte, så vi steig opp föst elva..   Ok, vi va no opp o ita gröitn föri, men... Nu ligger lilleman o fösökar sova o jag sitär breive i sänje me datorn i fammi... Så ja har naliiti värma på beine åtminstoni!
  Ok, vi va no opp o ita gröitn föri, men... Nu ligger lilleman o fösökar sova o jag sitär breive i sänje me datorn i fammi... Så ja har naliiti värma på beine åtminstoni!   

Nå, et va termometern visa jär så har vi varmari jär in än tär ut, fö omväxlingsskull. He e ju skönt, ele na...   

Nee, nu ska ja slut svambäl. Undrar just om ja sku kok na kaff...

3 19089 star e fö me...   

He verkar pendel på ganska grömt hade siffro, fö nu ere 3 2809 fö me... Men he e ju bra ti veta att e int e feil på eiji datorn åtminstoni tå e gar såde trögt...   

Fövaa somnar int lilleman naa så ja får fa o drick na kaff???

Troligtvis ere så! Ja sku int idas legs breivee an heldär fö tå somnar jag å... Å tå vänder ja heilt på dygni...

Nå nuuu sover an!

Snart ska ja drick kaffi...   Å äta kex... *skäms* Jaa, he blir dagens lunch he... Finns int na anat som tilltalar me i skåpe ida...
  Å äta kex... *skäms* Jaa, he blir dagens lunch he... Finns int na anat som tilltalar me i skåpe ida...

Ida har ja int jort naaating ana än sovd o fösöka få na mat i lilleman o fösöka få a ti sova...   Klädd på me jär fö en tiima saan!
  Klädd på me jär fö en tiima saan!