Österbottniska tråden 9
beibikär - hede va en högst underhållandan tråd!

beibikär - hede va en högst underhållandan tråd!

Missalibabagirl - jag o lillkillen e vi mommos i sandsund   

(man måst ju va arti o svara tå du frågar   )
 )

he va int rokot he m00min!
ja e sjölv grömt stolt över min lillkille (snart 7 månar) somheilt sjölv i sömne på nätre hittar tuttn i sängen och lägger in a tibak!!!

tjoho! jär var e närmast döt ida...
vi ha vari på babtysim ida - lika roligt som vanlit var e föståss   men nu funderar jag:
  men nu funderar jag:
Når ha ni byrja fa 'som vanlit' ti simhalln me båne er? 
Visst er e skoj at va på organiserad babysim - men ja sku vila plask på egenhand   

stinky - va jätte fint!!!
usch usch usch atten o maja - va er e ni säjr   hoppas at e gar bra! gräsklippare e faktist "våldsam" maskine - oberoend åv hu lill di e.
  hoppas at e gar bra! gräsklippare e faktist "våldsam" maskine - oberoend åv hu lill di e.

ojoj loprick - hoppas Mosquito er dyker upp. He e ju lätt at beskriv a (vit o langhåra) - så he e ba ti lägg upp lappa!
vi har cirkus jär vi oss... båda hundbruda har höglöipo, så di turas om ti fösök beteck varader, duni runt - varinda da   ... i grannlägenheitin har di en pojkhund... ha lär int ska sova na helder, klappar tändre och tuggar fraggo
 ... i grannlägenheitin har di en pojkhund... ha lär int ska sova na helder, klappar tändre och tuggar fraggo   

såleiss har vi jär   

di har ju varader jär vi oss
  di har ju varader jär vi oss   men he e värr me stackars ensamma pojkhunden... men ja misstänker no att kuddar och annat "lösöre" får se na omgangar tär nu som då
  men he e värr me stackars ensamma pojkhunden... men ja misstänker no att kuddar och annat "lösöre" får se na omgangar tär nu som då   

greta - söker du en "dietdiet" som typ herbalife, eller söker du meir "gå ner i vikt genom att äta rätt - vegetarisk version" och så ännu en följd fråga: mjölk? ägg? fisk?

loprick: Dehä löipo ska vi int betäck na. Men vi nästa löipo, i dec-jan.
"snorkfröken" (ja kan int stava på fransk, så he fick var såte   ): jakobsdagar byri 16.7 och halder tå på ho viko...16-22.7
 ): jakobsdagar byri 16.7 och halder tå på ho viko...16-22.7
messoman ja... di ha ju int lova rikti bra vädr, så vi får si va e var. säkert na rikti tevlit me ingrediense: grill, nypärona, kubb, jordgubbar osv.
greta: ja ska hald ögona ipi... na som bord funk e "ingen chips, godis, kakor, kex, glass och choklad -dieten" och tå er e int na skillna om man e vegetarian ele int   men he e en ganska tråkian diet
  men he e en ganska tråkian diet