Inlägg från: Trollens mamma |Visa alla inlägg
  • Trollens mamma

Österbottniska tråden 9

Ja,ha är duktig min storebror.Tyvärr sir man int ha na ofta "in action" tå ha bor i Sverige.Men he brukar va intressant att skåda på.

*Gäsp*Kanske man sko fara å sova.

• Trollens mamma

I Kisor har e regna just.Var ut och ga och he var som himlen sko ha öppna se. Våt enda in på undiklääde. Gaaah!

Nehepp,nu ska jag laga me ti Prisma fyri di stänger.

• Trollens mamma

Va skååni,överraskad. Du vejt vem jag är och jag har int en aning...som vanligt. Ne,faktiskt.Jag är grömt dåli på ti känn folk,nästan så jag skäms.

• Trollens mamma

Voj ne.Tycker int jag har gjort na vettigt idag. Hadd nog en massa planer va jag sko göra,men lillen är ve så gnällig,så jag orka int byri baka och fej.Nåja,jag var ju ut å spring i regnet ikväll,så he kan jag väl lägg på plussido åtmistoni.

Nu ska jag spela memory med N.

• Trollens mamma

Vi är sammanlagt 34 st.försäljare i Finland i dagens läge.Men jag är enda i Jakobstadstrakten.Närmast finns tå i Kokkola och Vasa.

• Trollens mamma

Millami:Tråkigt,tå he kråtar me ti få låådo.He är ju en sån sak som man väntar på att se vad som finns i e.

LCroft:Ja,vet hur de är me byggdamm över hejla huset.Men de är väl bara att försöka stå ut. Som du sa,he blir ju fint sen.
    Då vi hadd flytta in,så efter en tid märkt vi att he var för liiti rum över fönstre,tå stocka sjunkt ner.Så gubben fick ta fram motorsågen,och såg ipi över en massa fönster.Gjiss om jag hadd sågspån över hejla huset.
    Väntar på före/efter foto sen då!

Jag har plocka blåbär idag,och nu borde jag ta ett varv med dammsugaren.Men först ska jag drick upp mitt pepsi max.Är he na ader som är beroend åv limsa jär?Jag kan int vara utan pepsi max na riktgt mang dag,vanli sokerlimsa dricker jag int,men pepsi max.Mmmmm!He är sååå gott!

• Trollens mamma

GRATTIS beibikär! Tänk vad livet kan för me se stor överaskningar ibland! Jag hadd int en aning om att he var du!

• Trollens mamma

Damkondom,allt ska man tå få hör.

Jag har hadd städnojjo hejla daan,och tå jag får he så är he ju bäst ti pass å på.Hjälpköks-skåpa blejv städa,och marklunds fick ett par påsana gamla lakan och handduka.Saan rejv jag ner gardine i vardagsrummi,12st,och slängd domi tvätt.Saan tvätta jag fönstre.Nu är he bara ti stryk och häng upp dom på nytt tå.

Var saan ti stan och köp skolkläder åt E.Men no blir jag irritera tå int man hittar na byxona som int sko vara såndee stuprörsmodell. Tycker di är såå ful på småflickona.Så utan byxona blejv jag.

Nu undrar jag om naan vejt vann man hittar Marimekkohandukar,förutom vid boode på gågato?Jag vejt jag har sitt dom naastans,men jag minns int var he var.Var he kanski vi Anttila? Naaan som vejt om di har dom tär?

Gubben är borta ikväll så bååne och jag ska ha myyyskväll.
    Ska släng ihop en sats negerbullona först.

• Trollens mamma

Maja T:Jag var just ett gardine på strechi,så tå passa jag å blås liiti städenergi mot lepplaxhålli mesama. Har he hinda tii na ännu?

Nee,he är no bara ibland jag får mina ryck me dähär städasi.Men tycker int na aader att he är mychi mejr städas på soman?Int vejt jag,om he beror på att he är mörkt på vintern så int man siir allt skit i hörnen el.var he är.Nu tå di springer in me våt fötre,så är he ju fläcka på golvi mesama. Arma laminatgolv!

Svar på tråden Österbottniska tråden 9