• Lilja07

Hur mycket leverpastej/ dag kan man äta?

Jag äter mycket Hur var det nu med det? Är det ok?

~~ Mamma till Sanna~~ Kotten BF 19 maj~~
  • Svar på tråden Hur mycket leverpastej/ dag kan man äta?
  • Levaloppan

Leverpastej är väl bara bra att äta, järnrikt. Om du är orolig för att få i dig för mycket järn så är det nog i princip omöjligt att få i dig för mycket genom kosten. De tabletterna man tar är så koncentrerade så den mängden kommer du nog inte i närheten av.

• Lundby87

Står att vanlig leverpastej får man äta och har inte läst att de skulle vara farligt med större mängder

• Lilja07

tackar Äter inte Niferex längre, fick sån magkatarr.. så leverpastej kanske ger liiite iallafall

• Snäckan6

Så länge du inte äter typ tre pkt per dag skulle jag inte tro att det är farligt.

• smulan 75

Äter inte vanlig pastej endast kyckling pastej kan äta en burk om dagen (utländsk i konservburk) aldrig den svenska den är inte god

• lata kocken Johanna

man får äta mer än tre paket för att komma upp i skadliga mängder retinol

får jag tipsa om lightvarianterna - de innehåller mer lever och därmed mer järn

• Lilja07

Tackar

• Scrapmom

Men det rekommenderas väl inte att man äter den från delikatessen i lösvikt va? Det ska väl vara färdigförpackad har jag för mig?Fundersam
    Äter också jättemycket leverpastej, det är sååå gott!

• lata kocken Johanna

är det ett nytt paket i delikatessen är det ok - annars bör det vara färdigpackade

det man är orolig för är att pastejen ska kontamineras med listeria

• Lilja07

Jag har den vanliga eehhh Pastejköket...

Svar på tråden Hur mycket leverpastej/ dag kan man äta?