Dåligt bemötande på gynakuten...
Jag fick konstaterat missfall förra helgen. Det är jättejobbigt men det som retar gallfeber på mig är det sätt som jag blivit bemött av på gynakuten på Sahlgrenska.
Kommentarer såsom:
"Det är inte så myckert att gråta över, det var ju så tidigt i graviditeten och för övrigt är det ju så vanligt!"
"Ångest kanske inte är ett skäl nog att komma in så här en söndagkväll, det kunde väl ändå ha väntat till måndag morgon" (Vi sa vid inskrivningen att det var helt ok att de tog andra par som hade "värre" symtom före oss då vi fattade att vi inte var högprioriterade)
Jag har förstått att jag inte är den enda som fått tråkiga kommentarer och fått allmännt dåligt bemötande av personal på SU.
Skriv gärna om dina erfarenheter.
Jag är inte så intresserad av att höra hur mkt personalen har att göra etc. jag var i en kris och de är utbildade för att kunna hantera folk i sådana krissituationer. Om jag var på "fel" ställe så skulle de har väglett mig till det rätta stället.
Jag vet också att det finns massor av duktiga kompetenta barnmorskor, sjuksköterskor och läkare...så det rymms inte i denna tråd.
Snälla håll er till ämnet i denna tråd.
Det är främst su detta gäller men även ni som varit på andra ställen och blivit dåligt bemötta är välkomna att ventilera.
Kram på er alla därute...