Humle kostnad
Jag undrar vad humle plantor kan kosta?
Jag undrar vad humle plantor kan kosta?
Vad bra!!
Tror ni att den bästa "basen" på detta nät är humle, eller finns det bättre snabbväxande billig grönska??
I Handelsträdgård går en planta Humle på 98 kr, då är den ca 50 cm hög ungefär. Dock vart den lite trög första året, andra däremot då växte den hejdlöst. Läste någonstans att den växer 5 cm per dygn!
Just nu säljer granngården hummleplantor för 49kr/st!
Tack för tipsen
vill du ha nåt flerårigt som är grönt tidigt nästa år, så skulle jag välja en kaprifol eller klematis som börjar växa tidigt. En humle tar väl lite tid innan den är grön andra året även om den är flerårig?
Vi har humle i vår trädgård. Å oj va det växer!!!
Den sprider sig o tar sig upp överallt....fort som bara den går det. Jag änskar att vi inte hade humlen....den e mest bara till besvär tycker jag. Taggig o jobbig att ta bort, vilket man fick göra var annan dag hela sommaren.
Så tänk efter innan du planerar är mitt tips!
Lycka till!
Var försiktig! Vår humle drar på sig löss väldigt lätt och har sålunda geggat ner hela farstukvisten ... inge kul att skura den! Väldigt stickig att rensa i också! Jag skulle välja kaprifol den behöver man ju inte rensa bort varje höst heller också får du ju en härlig lukt på köpet ! Lycka till!
Är den i samma prisklass?? och lika snabbväxande??
Oj tradera...där ska man ju kolla
Tack för tipset!
mammatotoo: Pipranka är också en fin grön och snabbväxande slingerväxt som jag gillar.
Jag tror faktiskt jag struntar i Humlen när allt kommer omkring
Den verkar vara mera till besvär än till nöje!
Klematis
Kaprifol
Pipranka...jag ska kolla upp!