med risk för att upprepa lite av tidigare inlägg:
camden market: så kul marknad. egentligen är det flera marknader som sitter ihop. finns allt möjligt, kläder, smycken, afficher, kinkysaker och gud vet vad. jättekul att bara gå och kolla. Sen kan man åka kanalbåt därifrån mot Paddington (mycket bra om man bor i det området). Då åker man förbli massa fina kanalbåtar, London Zoo och något som heter LittleVenice (stora fina hus) och landar strax bakom Paddington. Sen kan man ju alltid gå till t-banan därifrån om man vill. Om man tar t-banan hem igen istället, så kan det vara bra att veta att camden town stationen är stängd för färd in mot city vissa tider, så en karta kan vara bra så man hittar till nästa station (chalk town tror jag är närmast)
LondonAquarium: fint akvarium med en enorm hajtank, som är en stor cylinder i mitten. Ligger brevid LondonEye.
Trocadero!! Okej, jag är lite barnslig. Men det är som HeronCity i Sthlm, men fan så mycket roligare. Här finns det spelhallar, bio, caféer och en och annan affär. Ligger nere vid Piccadilly
Cirkus, det är ett helt eget hus, går inte att missa.
LillyWhite: om man gillar kläder, typ sportkläder, träningskläder, jeans/tröja-looken så hittar man alltid tonvis med billiga kläder på LillyWhite. Det är ett vitt 4-5 våningshus, också vid Piccadilly Cirkus. Ingår i sportkedjan SportsWorld, kika på deras webshop så ser du om du gillar stilen: www.sportsdirect.com/index.pasp
Musikaler, såklart. Jag har bara sett MamaMia, den var skitbra! Men det finns hur många som helst. Finns hur många biljettförsäljningsställen som helst, en del är "ok" och en del inte. Vi köpte biljetter direkt i kassan mitt på dagen, då vet man att man inte blir lurad.
Jag som älskar koko saker, måste rekommendera Octupus-affären i Trocadero (se ovan), färgglada saker som är roliga att titta på även om man inte vill ha dom hemma, se www.pylones.fr
Hotell då?
Har bott på 2. Det första var ett lågbudget hotell i Paddington, ligger på Sussex Gardens(en gata full med små hotell på rad), Nayland Hotel. Helt okej, inget att klaga på, inget att rosa heller för den delen.
Det andra heter Jurys Doyle Clifton Ford. Det som är bra med det hotellet är att dom har inomhuspool! Fin oxå. Dessutom jaccuzzi och ångbastu och gym. Jättegod frukost. Lite hårda sängar tyckte jag. Lite långt från tbanan kanske, men nära till oxford street.
Jag bokade senast på gtahotels. Funkade jättebra. www.gtahotels.com/
En sida som är underbar när man letar hotell är www.tripadvisor.com
det är en recensionssida för hotell. Fick dock veta här på FL för ett tag sedan att det förekommer att hotellen smutskastar varandra genom att låtsas att dom är missnöjda hotellgäster, men om 1000 st är nöjda så måste det ju betyda någonting? Tänk oxå på nationaliteten på den som har skrivit recensionen. Amerikanare verkar t.ex. tycka att alla hotellrum är jättesmå??
Tunnelbanan är skitlätt att hitta i. Samma system som i sthlm fast allting är mera genomtänkt. Många trappor och gångar är enkelriktade, kan vara bra att veta, haha...
Det var det jag kom på så där på rak arm.
Ska åka igen om 2 månader *längtar*
Och så en sak till: Londonguide! Jag har en skitbra!
www.firmaboken.se/art-1.asp&iPageID=112