Även om ett ägg fäster och det andra inte gör det så skalldu inte få en mens. Mensen är inte ägget som kommer ut, utan livmoderslemhinnan som stöts bort om man inte blivit gravid. Vid graviditet producerar embryot hormoner som gör att livmoderslemhinnan inte skall stötas bort. Det ägg som inte fäst in kommer bara att tillbakabildas och absorberas av kroppen.
Om du plussat men fått bruna flytningar kan det antingen vara ett mycket tidigt missfall, eller kan det vara så att dina slemhinnor blivit sköra av graviditetet och att det blöder lite från dom utan att det är en riktig mens på gång. Om det är ett missfall så kommer du nog att få som en vanlig mens eftersom det är så tidigt i graviditeten. Jag gissar att gravhormonerna kommer att sjunka ganska snabbt, så testa igen om en vecka eller kolla om du kan få kolla nivåerna i ett blodprov - då kan man mäta dom exakta hCG nivåerna och kolla om dom verkar normala eller för låga.
Jag hoppas verkligen att det inte är din mens somo är på gång, men det kan mycket väl vara ett tidigt missfall. Det enda du kan höra är att vänta och se, är jag rädd... Många kramar!