köttfärsbiffar/pannbiffar UTAN ägg?
Min mamma brukar göra det (supergott!!), men utan ägg. Nu får jag inte tag på henne och jag måste göra köttfärsen idag :/
Har försökt söka på recept, utan reslutat... Någon som har nåt bra recept, UTAN ägg?
Min mamma brukar göra det (supergott!!), men utan ägg. Nu får jag inte tag på henne och jag måste göra köttfärsen idag :/
Har försökt söka på recept, utan reslutat... Någon som har nåt bra recept, UTAN ägg?
Javisst! Det är bara att köra köttfärs, lök, salt och peppar. Inte för mycket lök och inte för stora bitar, för då ökar risken att de inte håller ihop. Annars är det inga problem alls. Jättegott!
Jag gör köttbullar utan ägg, vet inte om det är samma sak, men jag har potatismjöl istället.
gör alla köttbullar, pannbiffar och hamburgare på amerikanskt vis. Helt utan nånting, bara köttfärs, möjligtvis lite peppar och lök om man vill. Då känner man smaken av köttet bäst.
Strålande! :) Helt utan nånting annat kryddor, brukar mamma säga, men jag var inte säker på om hon kanske hade nånting annat som hon glömde eller nåt...
flowie1 - Om jag skulle ha i potatismjöl, varför och hur mycket? :)
Tack! :)
Du kan ha i lite creme fraiche eller yoghurt för att få dem lite saftigare.
Ok, att ha i youghurt lät faktiskt väldigt gott :)
blanda vatten o ströbröd i en skål..häll i lite soya o valfria kryddor...MUMS!
Potatismjölet binder ihop köttfärsen så att den inte ramlar sönder precis som ägget gör. Jag kan kolla upp hur mycket du ska ha om du vill, kommer inte riktigt ihåg just nu.
men köttfärs håller ihop av sig självt faktiskt. det är bara om man har stora lökbitar i som den går sönder.
prinsessan.. : okej då
mixa massor med lök blanda med ströbröd och rör ner i färsen - mums!