• UrsusPrunusPadus

Knarkpåverkade barnvisor

Ibland undrar man om man inte borde censurera vissa former av barnvisor. Självklart uppfattar inte barn en sång som denna som "drogig" men i vuxen ålder undrar man vad textförfattaren tänkte på. Har ni något exempel på en liknande sång?

---------
    Nicko Ticko Tinn
    (Text: Lennart Helsing)

Och Nicko Ticko Tinn och jag,
    Vi for till stjärnorna en dag,
    Nicko Ticko Tinn tiralla
    Nicko Ticko Tinn tiralla
    Nicko Ticko Tinn tiralla och jag.

Vi träffade en brylling där,
    Han stod i en trumpetaffär,
    Nicko Ticko Tinn tiralla
    Nicko Ticko Tinn tiralla

Så bytte vi vår stjärnraket,
    Och fick en polkagristrumpet,
    Nicko Ticko Tinn tiralla
    Nicko Ticko Tinn tiralla

Den blåste vi så att det klang,
    Och alla blanka stjärnor sprang,
    Nicko Ticko Tinn tiralla
    Nicko Ticko Tinn tiralla

---------

• Svar på tråden Knarkpåverkade barnvisor
  • Skitunge79

Oh ja jösses! *torkar bort tårarna från ögonvrån*

• UrsusPrunusPadus

Kul med alla svar!!

Javisst är det långsökt, men jag är musiklärare själv för bövelen

Har själv undrat vad denna sång hade fått för motytanagde om den varit på engelska. En sådan sång som "puff the magic dragon" är ju helt sönderanalyserad

Sen är ju denna tråden på skoj också, värt att tillägga

• smz

Tråden är jättekul Ingen som kommer med fler verk?

• Skitunge79

Ja, det finns ju många sönderrökade musiker, likaså opiumskadade konstnärer! Men jag har faktiskt tänkt mycket på det själv, helt ärligt! Tittade lite som hastigast på Amigo igår o där står Programledaren Ola iklädd en varmkorvkostym! Är man inte lite bränd då?

• Yoyna

Hahaha!

Får mig osökt att tänka på "I India Land bak Himalayas strand...", kan tyvärr inte hela texten, men visst är den lite flummig har jag för mig? Är väl iofs en trollkarl, men trolla sig till ett glas lemonad och dricka upp sig själv eller hur det var? Flummigt om ni frågar mig!

• Yoyna

Har aldrig tidigare funderat över texten som TS skrivit ner så fint, men det kan väl inte vara en tillfällighet att det är Nikotin man sjunger????

• Themis

Amigo är helsjukt, man måste nog gå på amfetamin för att platsa som programledare där-men har ni sett det danska-där är han ÄNNU värre!

• UrsusPrunusPadus

Jag vet bara att jag sett förra amigoprogramledaren Peter Rylander här i Uppsala ute på krogen (en av dom få gånger jag varit med ut dom senaste åren) och han var exakt likadan där som på TV

• Skitunge79

Bimsan- Nej det har jag missat. Vad heter det?

• Skitunge79

Flåt Ursus om vi pajar tråden lite.. Jag ska komma på fler låter där de har rökt, det finns massor, det vet jag!

Svar på tråden Knarkpåverkade barnvisor