• Malena79

Polarn-o-pyret-beroende del 8

Resan fortsätter! Här kommer tråd nr 8 för oss som är tokiga i POP's kläder!

Vanliga frågor som då och då dyker upp:

* Har PO.P ngn hemsida?
    Japp, och adressen är www.polarnopyret.se

* Kan man köpa PO.P-kläder på internet?
    Nej, inte för tillfället. Men någongång under 2007 har PO.P planerat att lansera en webbbutik på hemsidan.

* Hur är PO.P i storlekarna?
    Det kan faktiskt variera lite, en del plagg är rätt små i storlekarna medan andra plagg är "normala" eller t o m lite större.

* Hur löper bonusåret?
    För närvarande löper det mellan 1 november och den 31 oktober. Bonuchecken skickas hem 1 gång och året och då i november.

* Hur mycket bonus har jag samlat ihop?
    Vill du veta hur mkt bonus du samlat ihop kan du ringa eller maila PO.P:s kundservice.

* Bonus - om du handlar för...får du..
    2000kr - 3000kr = 3% bonus
    3001kr - 4000kr = 4% bonus
    4001kr - 5000kr = 5% bonus
    5001kr - 6000kr = 6% bonus
    6001kr - 7000kr = 7% bonus
    7001kr - 8000kr = 8% bonus
    8001kr - 9000kr = 9% bonus
    Mer än 9000kr = 10% bonus

* Rea
    Det är stor rea två gånger om året. Januari och juni. Reastart är söndagen före barnbidraget

___________________________________ ___________________________________ ___

OBS! I tråden är det inte tillåtet  att posta någon form av annons, varken direkta eller indirekta, varken köpes, säljes eller bytes.
    Det är inte heller tillåtet att göra "efterlysningar" dvs man får INTE skriva "kan någon köpa xx och skicka mig?" Man får inte skriva "Jag vill ha en xx, nån som har en att sälja?" eller "jag har en xx i fel storlek om någon vill ha"..."

Allt detta räknas som reklam och ger en varning samt att tråden riskerar att stängas!

TIPS 1: Är det så att en viss vara tagit slut i just "din" butik så ta reda på plaggets artikelnummer (på hemsidan) och kontakta sedan kundtjänst som då hjälper dig att söka efter plagget i någon annan butik.

TIPS 2: Tänk på att POP-kortet inte är personligt så hela familjen kan hjälpasåt att samla bonuspoäng! Ange bara numret som står på kortets baksida när du handlar så läggs bonusen till på ditt kort.

Slutligen måste jag bara ta med den roliga reklamslogan som Cooljen kom på:

Once you PO.P, you can't stop!
  • Svar på tråden Polarn-o-pyret-beroende del 8
  • The Bumblebee

Asså, jag kanske är ovanligt trög... Fattar inte det här med jackorna ändå.

Är det så här?

3-i-1 jackan är en vinterjacka - men skillnaden mellan den å skaljackan är att det sitter en avtagbar fleece i 3-i-1 jackan?

Skaljackan är en höst/vår-jacka - som man kan sätta fast (vissa) vindfleece inuti.

MEN vad är skillnaden på själva "skalet" på vinterjackan och skaljackan? Är 3-i-1 jackan även fodrad med något? Så att den är varmare med sin tillhörande fleece - än vad skaljackan + vindfleece är?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Shira

Puffar lite för min tidigare fråga, vilken affär i sthlm har mest rea kvar? Har de fått in mycket nyheter?

• Selmas

Ja 3-i-1 jackan är en fodrad jacka med en fleecejacka i som man kan ta ur om det blir för varmt, men jackan är varm i sig annars oxå! Lite styvare& tjockare i mtrl än skaljackan.

The Bumblebee skrev 2007-07-06 09:02:27 följande:
    Asså, jag kanske är ovanligt trög... Fattar inte det här med jackorna ändå. Är det så här?3-i-1 jackan är en vinterjacka - men skillnaden mellan den å skaljackan är att det sitter en avtagbar fleece i 3-i-1 jackan?Skaljackan är en höst/vår-jacka - som man kan sätta fast (vissa) vindfleece inuti.MEN vad är skillnaden på själva "skalet" på vinterjackan och skaljackan? Är 3-i-1 jackan även fodrad med något? Så att den är varmare med sin tillhörande fleece - än vad skaljackan + vindfleece är?
    Julles pappa & Semlans mamma
  • Soer
    lilllinda skrev 2007-07-06 08:59:01 följande:
    snart ska jag äntligen till po.p o shoppa!
    Jag shoppade höstnyheter i onsdags, det var såå kul! Ska försöka lägga upp bilder, men ska resa bort en vecka i helgen så det är fullt upp med packning och stök..
    Melker--mammas snygging!
  • Soer
    lilllinda skrev 2007-07-06 08:56:03 följande:
    twinjackan är en vinterjacka som man kan välja att köpa en ws till. åsa31 kan berätta mer, hon har den. men jackan är bra för oss som inte anv fleecen som hör till den vanliga 3-i-1 vinterjackan eftersom barnet blir så varmt.
    Hoppas det är en sån jacka då, för det skulle vara perfekt!
    Melker--mammas snygging!
  • Snorky
    The Bumblebee skrev 2007-07-06 09:02:27 följande:
    Asså, jag kanske är ovanligt trög... Fattar inte det här med jackorna ändå. Är det så här?3-i-1 jackan är en vinterjacka - men skillnaden mellan den å skaljackan är att det sitter en avtagbar fleece i 3-i-1 jackan?Skaljackan är en höst/vår-jacka - som man kan sätta fast (vissa) vindfleece inuti.MEN vad är skillnaden på själva "skalet" på vinterjackan och skaljackan? Är 3-i-1 jackan även fodrad med något? Så att den är varmare med sin tillhörande fleece - än vad skaljackan + vindfleece är?
    3-i-1-jackan är fodrad i sitt skal ja... och den är varm. Det är en vinterjacka som tål många minusgrader med fleecen i. Skaljackan är ju bara sommarjacka och kan användas vår o höst med ws:en i... o även mild vinter (när det är plusgrader enligt mig).
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Soer

Fått svar från kundtjänst ang "jackan". Det ÄR en skaljacka.

Hej,
    Jackan som kallas "jacka" är en ofodrad skaljacka.Den rutiga jackan har samma
    mönster som overallen. Enfärgade fleecejackor i rött,blått och brunt kommer
    också att finnas med i höst kollektionen.

Mvh.Elisabeth/POP/Kundtjänst

Dumt att det bara finns 3-i-1 jacka och skaljacka, vill ha något mittemellan..

Melker--mammas snygging!
  • AnnaOnIce
    rew skrev 2007-07-06 08:37:44 följande:
    VAr på pop en sväng i går och gluttade på nyheterna. Köpte en grårandig body. Det fanns små gulliga cardigans som matchade till, ialla fall till den bruna men det kanske kommer i grått och de andra färgerna. Jättefina! De höll på att plocka fram för fullt.Mest glad är jag för att jag fick tag i en mössa till den indigo skaljacka jag köpte på rean. Har varit slut länge!
    VIlken mässa köpte du? *nyfiken*
  • Thats me
    åhh den e ju bara så snygg:)) ringde POP i jönköping o dom trodde dom fick in höst kläderna om ca 3 veckor:) hon skulle hänga undan en overall till mej o ringa när dom kom in:)) dom hade några blå skaljackor kvar i stl 92 o även några flecce:) men dom rear dom mer på måndag då slutrean nu på måndag:) otroligt trevliga va dom i jkpg iaf:))
    Jag glömmer aldrig ett ansikte, men i ditt fall kan jag vara beredd på att göra ett undantag..
Svar på tråden Polarn-o-pyret-beroende del 8