Katt + hund = vänner?
Ni som har både katt och hund, hur lång tid tog det innan de blev vänner?
Ni som har både katt och hund, hur lång tid tog det innan de blev vänner?
Några dar, eller en vecka kanske. Katten fräste väldigt mkt i början, men till slut vande de sig vid varandra
Dom katterna jag har nu är uppvuxna med hunden, men när jag tagit hem en kattunge utifrån så brukar det ta någon vecka. Det beror ju på hur hunden och katten är. Är hunden kattvan och katten hundvan så går det ju fort, annars tar det väl några veckor. Ibland går det inte alls..
Jag vill ju att de ska vara så pass vänner med varann så att ingen behöver vara på sin vakt. Helst vill jag att de ska kunna leka med varandra och ligga i samma korg, så att de har utbyte av varann. Är man orealistisk då?
Nä, du är inte orealistisk. Mina föräldrar har en hund o en katt, som kanske inte precis leker med varandra, men dom är i varandras sällskap utan att nån behöver hålla koll hela tiden. Min sambos föräldrar har och en hund o en katt och dom leker litegrann, eller det är mest hunden som jagar katten
Nej, du är inte orealistisk.. Tog väl typ 2 dagar innan de "accepterade" varandra, utan att katten fräste osv.. Nu efter ca 2 veckor börjar katten komma fram till hunden när hon ligger och sover, lägger sig gärna bredvid, några decimeter ifrån.. Så det tar väl kanske en vecka till innan de riktigt litar på varandra och kan ligga "tillsammans"..
Nä, det är inte orealistiskt. Mina djur är så bra vänner.
http://www.familjeliv.se/krypin/lobos_magicos/gallery/phpgtnbkc.jpg
Olika beroende på individ. Men oftast en dag. Det har iaf alltid varit betydligt enklare och gått snabbare att vänja katt och hund vid varandra än katt och katt.
Lobos mágicos: Vilket drömscenario! Precis så vill jag ha det. Jag mår dåligt om mina katter är missnöjda, men om de kan bli såna vänner så är det ju inga problem.
tog ca 1 vecka för oss när vi fick in våran lilla tjej.. idag älskar hon hundarna =)
Nu har hunden varit hemma hos oss i fyra månader och katten vänjer sig sakta men säkert. Katten gillar honom inte, men hunden ÄLSKAR katten och vill leka. Ni förstår säkert att kombinationen är något komisk.
Nu kan katten i alla fall vara på golvet samtidigt som hunden, hoppas att de är vänner inom ett år i alla fall .